000 -LEADER |
fixed length control field |
03935 a2200241 4500 |
008 - FIXED-LENGTH DATA ELEMENTS--GENERAL INFORMATION |
fixed length control field |
191005b ||||| |||| 00| 0 eng d |
020 ## - INTERNATIONAL STANDARD BOOK NUMBER |
International Standard Book Number |
9783775752541 |
040 ## - CATALOGING SOURCE |
Transcribing agency |
arter |
041 ## - LANGUAGE CODE |
Language code of text/sound track or separate title |
Ingilizce |
082 ## - DEWEY DECIMAL CLASSIFICATION NUMBER |
Classification number |
700.9561 |
Item number |
SAR 2022 |
100 ## - MAIN ENTRY--PERSONAL NAME |
9 (RLIN) |
1755 |
Personal name |
İleri, Cem |
245 ## - TITLE STATEMENT |
Title |
In the beginning, Istanbul19380-20200 / |
Statement of responsibility, etc. |
Sarkis ; text by Cem İleri ; edited by Ayşe Orhun Gültekin |
260 ## - PUBLICATION, DISTRIBUTION, ETC. |
Place of publication, distribution, etc. |
İstanbul : |
Name of publisher, distributor, etc. |
Dirimart , |
Date of publication, distribution, etc. |
2022. |
500 ## - GENERAL NOTE |
General note |
Basın bülteninden;<br/>Dirimart’ın sanat yayıncılığı kapsamlı bir Sarkis monografisiyle devam ediyor.<br/>Metnini Cem İleri’nin kaleme aldığı, Ayşe Orhun Gültekin editörlüğünde<br/>hazırlanan, tasarımını Bülent Erkmen’in üstlendiği kitap Sarkis’in ağırlıklı<br/>olarak İstanbul’da ve Türkiye’nin birkaç diğer şehrinde açtığı sergileri ve<br/>ürettiği işleri bir araya getiriyor. Bir sanatçının sadece bir şehir bağlamında<br/>ürettiği işlere odaklanan yayınlara pek rastlanılmadığını hesaba kattığımızda<br/>bu kitabın önemi daha da ortaya çıkıyor. İki ana bölüm olarak kurgulanan<br/>kitabın ilk bölümünde Cem İleri, Sarkis’in yapıtındaki otobiyografik<br/>unsurların izini sürmenin yanı sıra sanatçının edebiyat, felsefe, müzik<br/>vb. alanlarla kurduğu bilinçli veya sezgilere dayalı etkileşim kanallarını<br/>derinlemesine irdeliyor. Ortaya çıkan özetle şu: Sarkis’in yapıtını besleyen<br/>kaynaklar, onun bu kaynaklara getirdiği yorumlarla daha da zenginleşiyor.<br/>İster Paradjanov, Tarkovski, Sevim Burak veya şu sıralar Dirimart’ta devam<br/>eden UNTITLED başlıklı sergisinin merkezlerinden birine yerleştirdiği Aliye<br/>Berger olsun, ister John Cage, Edvard Munch veya müziğin büyük yaratıcısı<br/>Johann Sebastian Bach olsun, ya da gündelik hayatın içinden bir anlığına<br/>kopup Sarkis’in algı uzayına dahil olan en sıradanından bir karşılaşma olsun,<br/>görünen o ki, Sarkis bütün bu “pırıltılara” elini korkusuzca uzatıp, hiç ayrım<br/>yapmadan, bir çocuk merakıyla dokunabiliyor. Cem İleri’nin baş döndürücü<br/>ivmelerle ilerleyen yazısının ortaya koyduğu en çarpıcı olgu bu olsa gerek.<br/>Kitabın ikinci bölümünde, Sarkis’in burada, İstanbul’da, doğup büyüdüğü bu<br/>şehirde açtığı sergilerin ve ürettiği işlerin 1960’tan günümüze bir dökümü<br/>yapılıyor. Kronolojik olarak ilerleyen sergiler bölümüne baktığımızda Sarkis’in<br/>1964 yılında Paris’e gitmeden önce birkaç kişisel sergi açtığını ve bazı<br/>karma sergilere katıldığını görüyoruz. Asıl patlama 1986 yılında Maçka Sanat<br/>Galerisi’nde açtığı Çaylak Sokak sergisiyle oluyor. Türkiye sanat ortamı için<br/>bir kırılma anı, dahası bir milat kabul edilen bu “olay”dan sonra Sarkis’in<br/>İstanbul’da daha sık sergi açtığını, etkinliklere katıldığını, tartışmaların<br/>merkezinde yer aldığını, sanatsal mücadelesini bugüne kadar ödün<br/>vermeden sürdürdüğünü gözlemliyoruz.<br/>Kitabın ön ve arka kapağında, Sarkis’in Dirimart’taki UNTITLED başlıklı kişisel<br/>sergisinde de gösterilen “Yanık Kasa” yer alıyor: 19380-19920-20200. Bu işin,<br/>Sarkis’in alameti farikalarından olan kimi tarihlerin sonuna “0” ekleyerek<br/>zamanlara müdahale etme merakının ilk ürünlerinden biri olduğunu<br/>düşünürsek, sanatseverlere sunduğumuz bu monografik çalışmanın daha<br/>kapağından başlayarak binyıllara ışınlanmaya çoktan hazır olduğunu ileri<br/>sürebiliriz |
500 ## - GENERAL NOTE |
General note |
Sarkis "SONSUZ" sergisiyle bağlantılıdır = Related to Sarkis "ENDLESS" exhibition |
650 #0 - SUBJECT ADDED ENTRY--TOPICAL TERM |
9 (RLIN) |
110 |
Topical term or geographic name entry element |
Sanat |
General subdivision |
Yapıt |
-- |
Eleştiri ve yorum |
650 #0 - SUBJECT ADDED ENTRY--TOPICAL TERM |
9 (RLIN) |
110 |
Topical term or geographic name entry element |
Sanat |
General subdivision |
Kavramsal sanat |
-- |
Sarkis |
Geographic subdivision |
Türkiye |
650 #0 - SUBJECT ADDED ENTRY--TOPICAL TERM |
9 (RLIN) |
2094 |
Topical term or geographic name entry element |
Monografi |
650 #0 - SUBJECT ADDED ENTRY--TOPICAL TERM |
9 (RLIN) |
1560 |
Topical term or geographic name entry element |
Art |
General subdivision |
Works |
-- |
Criticism and interpretation |
650 #0 - SUBJECT ADDED ENTRY--TOPICAL TERM |
9 (RLIN) |
1560 |
Topical term or geographic name entry element |
Art |
General subdivision |
Conceptual art |
-- |
Sarkis |
Geographic subdivision |
Turkey |
650 #0 - SUBJECT ADDED ENTRY--TOPICAL TERM |
9 (RLIN) |
2095 |
Topical term or geographic name entry element |
Monography |
942 ## - ADDED ENTRY ELEMENTS (KOHA) |
Source of classification or shelving scheme |
|
Koha item type |
Books |