Sanat Dünyamız 163 (Record no. 6762)

000 -LEADER
fixed length control field 04233nam a22001097a 4500
008 - FIXED-LENGTH DATA ELEMENTS--GENERAL INFORMATION
fixed length control field 191212b ||||| |||| 00| 0 tur d
040 ## - CATALOGING SOURCE
Transcribing agency arter
090 ## - LOCALLY ASSIGNED LC-TYPE CALL NUMBER (OCLC); LOCAL CALL NUMBER (RLIN)
Classification number (OCLC) (R) ; Classification number, CALL (RLIN) (NR) Sanat Dünyamız 163
245 ## - TITLE STATEMENT
Title Sanat Dünyamız 163
505 ## - FORMATTED CONTENTS NOTE
Formatted contents note Theaster Gates; “Koloni” sergisi; Alev Ebüzziya;<br/>Das Art Project; Lara Ögel ve daha birçok sanatçı ve sanat konusu<br/><br/>Theaster Gates<br/>İstanbul Bienali sergi koordinatörü Elif Kamışlı, 14. edisyonda birlikte çalıştığı ABDli sanatçı Theaster Gates’i Aralık ayında projelerinin doğuşuna ilham veren Chicago’da ziyaret etti. Gates’in çalışmalarındaki dikkat çekici birikim, paylaşım ve diyalog Elif Kamışlı’nın yazısının da tanımlayıcı unsurlarını oluşturdu.<br/><br/>Alev Ebüzziya’nın Seramik Evreni<br/>Sanat tarihçi Ömer Faruk Şerifoğlu seramik sanatının önde gelen isimlerinden Alev Ebüzziya üzerine yazdı; ayrıca çalışmaları, sanatına yaklaşımı üzerine kendisiyle bir söyleşi gerçekleştirdi.<br/><br/>Füsun Onur’un 1960’lardaki Görsel Notları<br/>Sanatçı Füsun Onur’un çalışmalarını yıllardır takip sanat tarihçi/küratör Necmi Sönmez, Onur’un yeni gördüğü bazı desenlerine baktı, sanatı üzerine bir kez daha yazdı.<br/><br/>Bir Parantez Açmak<br/>Mehmet Ergüven sanatçı Mahmut Aydın’ın eserlerine bakarken temsil, ara, hareket, durağanlık gibi kavramlar ve durumlar üzerine düşündürdü.<br/><br/>Koloninin Sevinci Nereden Geliyor?<br/>Queer eleştiri ve posthuman tartışmaları bağlamında bedeni, bedenin gücü ve imkânlarını, buradan devşirilecek yeni bir aradalık, haz alma ve direniş yöntemlerini araştıran “Koloni” sergisi "Abud Efendi Konağı’nda izlendi". Bige Örer, Kevser Güler ve Derya Bayraktaroğlu’nun konuşması sergiye ayrıntılı bakış getirdi.<br/><br/>Das Art Project<br/>İstanbul’da kurulan sanat inisiyatifi Das Art Project’in sanata yaklaşımı ve çalışmalarını birkaç başlık altında, kurucuları Çisem Asya Albaş, Oğulcan Haşlaman ve Alper Turan anlattılar.<br/><br/>fragMENtaTION dizisi no 34: Etem Şahin’in “Vivienne Noir/Vedia” Karaoğlu projesi<br/>Sanat Dünyamız’ın Necmi Sönmez küratörlüğünde süregelen fragMENtaTION dizisinin bu sayıdaki konuğu Etem Şahin oldu. Sönmez projeyi şöyle anlatmaya başladı:<br/>“Bu projenin odağında çalışmalarını tanımadığımız bir sanatçı var: Vivienne Noir-Vedia Karaoğlu. İzmir’li genç sanatçı Etem Şahin yıllar önce Alsancak’taki bir eskicide tesadüf eseri eline geçen desen defterinin artık rengi beyazdan sarıya kaymış olan yapraklardaki çizgilerin kime ait olduğunu bilmiyordu. Bir Avrupa kentinden alındığı belli olan bu kalın defterin sadece ilk ortası kullanılmış, diğer sayfaları ise boş kalmıştı. Film, sinema üzerine eğitim almasına rağmen resim yapmaya olan eğilimine karşı koyamayan Etem, belki boş sayfalara bir şeyler çizmek için bu defteri almış, ancak içindekilerden etkilenerek defterin büyüsünü bozmamaya karar vermişti. Bir gece tekrar bu deftere bakarken, boş olduğunu sandığı sayfaların aslında limon suyu kullanarak yazılmış bir günce olduğunu görmüştü.”<br/><br/>İsviçre’de Resim Gezintileri<br/>Kitapları, denemeleri ve sanat yazılarıyla tanınan Uğur Kökden 2004-2006 yılları arasındaki sergi ve resimlere dair gezi notlarını aktardı.<br/><br/>Mekân, Nesne ve Hafıza: Lara Ögel<br/>Kültigin Kağan Akbulut’un bu sayıdaki konuğu Galata Rum Okulu, Öktem&Aykut Galeri gibi mekânlardaki sergileriyle dikkat çeken sanatçı Lara Ögel oldu.<br/><br/>Umursanmayanın Kaydını Tutmak<br/>Firdevs Kayhan, Borga Kantürk’ün Öktem&Aykut Galeri’de açılan “Geçip Giderken” sergisini, önceki iki sergisini de hatırlayarak birlikte değerlendirdi.<br/><br/>“Işığın gizemli gölgeler oluşturduğu bir yer”<br/>Sanatçı Huo Rf, Artsümer Galeri’de Basım Magdy küratörlüğünde Blanca Vinas ve Pinelopi Gerasimou’nun işlerinden oluşan “Işığın gizemli gölgeler oluşturduğu bir yer” sergisi üzerine yazdı.<br/><br/>Üç Boyutlu Kamış Heykeller<br/>Sanatçı Abdullah Şengörenoğlu’nun kamıştan heykellerini şair/yazar Gültekin Emre kaleme aldı.
942 ## - ADDED ENTRY ELEMENTS (KOHA)
Source of classification or shelving scheme
Koha item type Continuing Resources
Holdings
Withdrawn status Lost status Source of classification or shelving scheme Damaged status Not for loan Permanent Location Current Location Shelving location Date acquired Full call number Barcode Date last seen Price effective from Koha item type
          Arter Kütüphanesi Arter Kütüphanesi Arter Kütüphanesi 2019-12-12 Sanat Dünyamız 163 103401 2019-12-12 2019-12-12 Continuing Resources
          Arter Kütüphanesi Arter Kütüphanesi Arter Kütüphanesi 2019-12-12 Sanat Dünyamız 163 103402 2022-02-01 2019-12-12 Continuing Resources

This software was installed and implemented by Devinim Software Training Consulting using Koha.