Formatted contents note |
Kapakta Murat Morova’nın Hay(ı)r (1997) başlıklı eseri yer aldı.<br/><br/>İstanbul Modern’de Çelenk Bafra ve Paolo Colombo’nun küratörlüğünü yaptığı “Yok Olmadan” başlıklı sergiyi sanat tarihçi Rana Öztürk değerlendirdi.<br/><br/>Sanat Dünyamız’ın Necmi Sönmez küratörlüğünde süregelen fragMENtaTION dizisi bu sayıda İranlı sanatçı Jinoos Taghizadeh’i konuk etti. Sanatçının “52 Hertz Whale” projesinin çıkış noktasını, araştırmacılar tarafından 1980-1990 tarihleri arasında Pasifik Okyanusu’nda keşfedilen ve izlenen bir balina oluşturdu.<br/><br/>Türkiye’de sanata, kültüre emeği geçmiş önemli isimlerle buluşmalardan oluşan “Bellek/Emek” dizisinde Nazlı Pektaş’ın bu sayıdaki konuğu sanatçı, yazar Canan Beykal oldu.<br/><br/>Bozlu Art Project’in çalışmaları hakkında bir söyleşi proje yöneticileri Özlem İnay Erten ve Oğuz Erten’le yapıldı. Söyleşide Şişli’deki Mongeri Binası’nda ve Nişantaşı’ndaki galerilerinde süregelen sergi, araştırma ve yayın faaliyetleri anlatıldı.<br/><br/>Kavramsal sanat, queer sanat ve sanat yayıncılığı hakkında çalışmalar sürdüren Kültigin Kağan Akbulut Türkiye’de LGBT sanatını yorumladı.<br/><br/>Sanatçı Hakan Gürsoytrak’ın Evin Sanat Galerisi’nde açtığı “Kara/Gece Devriyesi” sergisini ve sanatçı üzerine bir değerlendirmeyi Melike Ayça Güzel kaleme aldı.<br/><br/>Gültekin emre, ressam Ataç Elalmış’ın turnalar serisini kültürel ve sanatsal zemini üzerinden değerlendirdi.<br/><br/>Serdar Aydın; Tayyar Eren ve Käthe Kollwitz’in eserleriyle hazırladığı metin/kolajında “Çığlık” sözcüğünün temsiliyetini, aktarım gücünü sorguladı.<br/><br/>Nusret Polat felsefe ve sanatla ilişkisi üzerinden estetiğin kısa bir tarihini verirken, güzel, yüce kavramlarını, sanat toplum ilişkilerini inceledi. |