Yüksel Arslan : ilişki, davranış, sıkıntılara övgü'den arture'lere (1955-1970) / Yüksel Arslan ; metinler Mazhar Şevket İpşiroğlu, Orhan Duru, Ferit Edgü, Selahattin Hilav ; editörler Burcu Uğuz, Burak Fidan
Publisher: İstanbul : Yapı Kredi Yayınları , 2016ISBN: 9789750836183.Subject(s): Sanat -- Modern sanat -- Sanat eleştirisi -- Yüksel Arslan -- 20. yüzyıl -- Türkiye | Art -- Modern art -- Art criticism -- Yüksel Arslan -- 20th century -- TurkeyDDC classification: 700.9561 ARS General note: Yüksel'in görüleri karmaşık bir bilinçaltı dünyasını yansıtıyor. Görülmedik yaratıklar ortaya çıkmış. Organları eksik. Kemikleri ve kasları et bağlamamış. Bunlar, dökülmekte olan insan kalıntıları mı, yoksa sanatçının düşüncesinde üreyen yeni bir insan türünün ilk örnekleri mi, anlaşılmıyor. -M. Ş. İpşiroğlu- Maviler kalkıyor yerini soluk renklere, toprak renklerine bırakıyordu. Bilinçaltının olasılıklarını belirtiyordu, bütün iğrençlikleri, özgürlüğü ve somut örnekleriyle. Belki herkes gibi kendi bunalımını da sergiliyordu bu yapıtlarında, olağanüstü ve saygıdeğer bir güçle... -O. Duru- Niçin doğayı soyutlamak da İnsan düşüncesini somutlamak değil? -F. Edgü- Onun "resmi" (peinture), bir "resim karşıtı"dır (anti-peinture). Bu ayrıca, sanatın insandan ayrı ve onun karşısına dikilen bir gerçek olmasına, yani "sanat içinde yabancılaşmaya" karşı çıkmaktır; insan kişiliğinin ve hür varlığının temel bir şart olarak ileri sürülüşüdür. -S. Hilav- Demek, kendime, küçük, toplumdışı, yıkıcı, anarşist, insansala karşı, arturique, patafizik, psychiaRtrique!, Nietzscheci, vs, bir yaşantı seçmiştim. -Y. Arslan-General note: Locus Solus sergisiyle bağlantılıdır = Related to Locus Solus exhibitionItem type | Current location | Home library | Call number | Status | Date due | Barcode |
---|---|---|---|---|---|---|
Books | Arter Kütüphanesi Arter Kütüphanesi | Arter Kütüphanesi | 700.9561 ARS 2016 (Browse shelf) | Available | 106106 |
Yüksel'in görüleri karmaşık bir bilinçaltı dünyasını yansıtıyor. Görülmedik yaratıklar ortaya çıkmış. Organları eksik. Kemikleri ve kasları et bağlamamış. Bunlar, dökülmekte olan insan kalıntıları mı, yoksa sanatçının düşüncesinde üreyen yeni bir insan türünün ilk örnekleri mi, anlaşılmıyor.
-M. Ş. İpşiroğlu-
Maviler kalkıyor yerini soluk renklere, toprak renklerine bırakıyordu. Bilinçaltının olasılıklarını belirtiyordu, bütün iğrençlikleri, özgürlüğü ve somut örnekleriyle. Belki herkes gibi kendi bunalımını da sergiliyordu bu yapıtlarında, olağanüstü ve saygıdeğer bir güçle...
-O. Duru-
Niçin doğayı soyutlamak da İnsan düşüncesini somutlamak değil?
-F. Edgü-
Onun "resmi" (peinture), bir "resim karşıtı"dır (anti-peinture). Bu ayrıca, sanatın insandan ayrı ve onun karşısına dikilen bir gerçek olmasına, yani "sanat içinde yabancılaşmaya" karşı çıkmaktır; insan kişiliğinin ve hür varlığının temel bir şart olarak ileri sürülüşüdür.
-S. Hilav-
Demek, kendime, küçük, toplumdışı, yıkıcı, anarşist, insansala karşı, arturique, patafizik, psychiaRtrique!, Nietzscheci, vs, bir yaşantı seçmiştim.
-Y. Arslan-
Locus Solus sergisiyle bağlantılıdır = Related to Locus Solus exhibition