Normal view MARC view ISBD view

Yüksel Arslan : ilişki, davranış, sıkıntılara övgü'den arture'lere (1955-1970) / Yüksel Arslan ; metinler Mazhar Şevket İpşiroğlu, Orhan Duru, Ferit Edgü, Selahattin Hilav ; editörler Burcu Uğuz, Burak Fidan

Publisher: İstanbul : Yapı Kredi Yayınları , 2016ISBN: 9789750836183.Subject(s): Sanat -- Modern sanat -- Sanat eleştirisi -- Yüksel Arslan -- 20. yüzyıl -- Türkiye | Art -- Modern art -- Art criticism -- Yüksel Arslan -- 20th century -- TurkeyDDC classification: 700.9561 ARS General note: Yüksel'in görüleri karmaşık bir bilinçaltı dünyasını yansıtıyor. Görülmedik yaratıklar ortaya çıkmış. Organları eksik. Kemikleri ve kasları et bağlamamış. Bunlar, dökülmekte olan insan kalıntıları mı, yoksa sanatçının düşüncesinde üreyen yeni bir insan türünün ilk örnekleri mi, anlaşılmıyor. -M. Ş. İpşiroğlu- Maviler kalkıyor yerini soluk renklere, toprak renklerine bırakıyordu. Bilinçaltının olasılıklarını belirtiyordu, bütün iğrençlikleri, özgürlüğü ve somut örnekleriyle. Belki herkes gibi kendi bunalımını da sergiliyordu bu yapıtlarında, olağanüstü ve saygıdeğer bir güçle... -O. Duru- Niçin doğayı soyutlamak da İnsan düşüncesini somutlamak değil? -F. Edgü- Onun "resmi" (peinture), bir "resim karşıtı"dır (anti-peinture). Bu ayrıca, sanatın insandan ayrı ve onun karşısına dikilen bir gerçek olmasına, yani "sanat içinde yabancılaşmaya" karşı çıkmaktır; insan kişiliğinin ve hür varlığının temel bir şart olarak ileri sürülüşüdür. -S. Hilav- Demek, kendime, küçük, toplumdışı, yıkıcı, anarşist, insansala karşı, arturique, patafizik, psychiaRtrique!, Nietzscheci, vs, bir yaşantı seçmiştim. -Y. Arslan-General note: Locus Solus sergisiyle bağlantılıdır = Related to Locus Solus exhibition
Tags from this library: No tags from this library for this title.
    average rating: 0.0 (0 votes)
Item type Current location Home library Call number Status Date due Barcode
Books Books Arter Kütüphanesi
Arter Kütüphanesi
Arter Kütüphanesi
700.9561 ARS 2016 (Browse shelf) Available 106106

Yüksel'in görüleri karmaşık bir bilinçaltı dünyasını yansıtıyor. Görülmedik yaratıklar ortaya çıkmış. Organları eksik. Kemikleri ve kasları et bağlamamış. Bunlar, dökülmekte olan insan kalıntıları mı, yoksa sanatçının düşüncesinde üreyen yeni bir insan türünün ilk örnekleri mi, anlaşılmıyor.
-M. Ş. İpşiroğlu-

Maviler kalkıyor yerini soluk renklere, toprak renklerine bırakıyordu. Bilinçaltının olasılıklarını belirtiyordu, bütün iğrençlikleri, özgürlüğü ve somut örnekleriyle. Belki herkes gibi kendi bunalımını da sergiliyordu bu yapıtlarında, olağanüstü ve saygıdeğer bir güçle...
-O. Duru-

Niçin doğayı soyutlamak da İnsan düşüncesini somutlamak değil?
-F. Edgü-

Onun "resmi" (peinture), bir "resim karşıtı"dır (anti-peinture). Bu ayrıca, sanatın insandan ayrı ve onun karşısına dikilen bir gerçek olmasına, yani "sanat içinde yabancılaşmaya" karşı çıkmaktır; insan kişiliğinin ve hür varlığının temel bir şart olarak ileri sürülüşüdür.
-S. Hilav-

Demek, kendime, küçük, toplumdışı, yıkıcı, anarşist, insansala karşı, arturique, patafizik, psychiaRtrique!, Nietzscheci, vs, bir yaşantı seçmiştim.
-Y. Arslan-

Locus Solus sergisiyle bağlantılıdır = Related to Locus Solus exhibition

Click on an image to view it in the image viewer

This software was installed and implemented by Devinim Software Training Consulting using Koha.