Normal view MARC view ISBD view

Sanat Dünyamız 187 / Müzeler / Hafızalar

Publisher: İstanbul : Yapı Kredi Yayınları, Mart - Nisan 2022ISSN: 13002740187.Subject(s): Süreli yayınlar -- Sanat dünyamızGeneral note: Sanat Dünyamız dergisi 187. sayısında okurlarla Müzeler/Hafızalar başlıklı bir dosyayı okurlarıyla buluşturuyor. Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi İstanbul Resim ve Heykel Müzesi’nin “Serginin Sergisi II” ile açılması vesilesiyle dergide kapsamlı bir dosyada hem Türkiye’deki hem de dünyadaki müzeler değerlendiriliyor. Dergide akademisyen Ayşe H. Köksal müzelerin gerekliliği ve vazgeçilmezliğini sorguladığı yazısında İstanbul ve Ankara’daki müzelerin kuruluşunu ve bugün geldikleri durumu değerlendiriyor. Elif Kamışlı “Serginin Sergisi II”den yola çıktığı yazısında tekrarlar ve müzelere bakıyor. Derya Sayın “Guerilla Girls’ten Bu Yana…” başlıklı yazısında müzelerdeki kadın ve kuir temsilleri inceliyor. Rana Kelleci ise dünya müzelerinin sorgulanışlarının ve bugünkü hesap verebilir hale nasıl geldiklerinin tarihini değerlendiriyor. İlker Hepkaner, müzelerdeki temsiliyetleri kendi kişisel öyküsü üzerinden ele alırken, Hatice Utkan Özden müzeciliğin bitmeyen yenilenme sürecini anlatıyor. Sanatçı Esra Oskay ise, dergide “Ayvazovski ve Diğerleri: Resmi Makamların Resimli Bir İncelemesi” adlı foto-makalesinde görünmez olan eserlerin varlığını inceliyor. Süreyyya Evren Sarmal Senaryolar V’te bu kez senaryoları Çatlak filminden Burak Delier’in Karşı Sanat Çalışmaları’ndaki sergisine doğru bir yola çıkarıyor. Derginin eleştiri ve değerlendirme yazılarına yer verdiği +İz bölümünde Seçil Epik sanatçı İpek Duben’in sanat pratiğine yer veren “Ten, Beden, Ben” sergisini yazıyor. Şükran Çakmak ise bu bölümdeki yazısında “Auido Koreografi: Müze Gazhane” adlı performatif eserin deneyimlerini anlatıyor. Eser Selen Bora Başkan’ın kişisel sergisini değerlendirdiği yazısında soyut resim üzerine bir deneme sunuyor.
Contents:
Editörden - Fisun Yalçınkaya Ajandada Ne Var? Müzelerin Vazgeçilmezliği - Ayşe H. Köksal Yalnızgezer - Elif Kamışlı Guerilla Girls’ten Bu Yana... – Derya Sayın Yeni Ölçüt: Hesap Verebilirlik - Rana Kelleci Ayvazovski ve Diğerleri: Resmi Makamların Resimli Bir İncelemesi - Esra Oskay Bu Akşam Bütün Müzelerini Dolaştım New York’un - İlker Hepkaner İstanbul’u Sahiplenmek, Kutuplaşma ve Müzeler - Kültigin Kağan Akbulut Yeni Müzeciliğin İfade Yöntemleri - Hatice Utkan Özden O Büyüklükte Başka Tencerem Yok - Süreyyya Evren İpek Duben’de Merak, Dış Dünya ve Benlik – Seçil Epik Gördüklerin Bedenine Ne Kadar Yakın? - Şükran Çakmak Duyanlar’ın Alımlaması Üzerine Bir Meditasyon - Doç. Dr. Eser Selen
Tags from this library: No tags from this library for this title.
    average rating: 0.0 (0 votes)
Item type Current location Home library Call number Status Date due Barcode
Continuing Resources Continuing Resources Arter Kütüphanesi
Arter Kütüphanesi
Arter Kütüphanesi
Sanat Dünyamız 187 (Browse shelf) Available 106147

Sanat Dünyamız dergisi 187. sayısında okurlarla Müzeler/Hafızalar başlıklı bir dosyayı okurlarıyla buluşturuyor. Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi İstanbul Resim ve Heykel Müzesi’nin “Serginin Sergisi II” ile açılması vesilesiyle dergide kapsamlı bir dosyada hem Türkiye’deki hem de dünyadaki müzeler değerlendiriliyor. Dergide akademisyen Ayşe H. Köksal müzelerin gerekliliği ve vazgeçilmezliğini sorguladığı yazısında İstanbul ve Ankara’daki müzelerin kuruluşunu ve bugün geldikleri durumu değerlendiriyor. Elif Kamışlı “Serginin Sergisi II”den yola çıktığı yazısında tekrarlar ve müzelere bakıyor. Derya Sayın “Guerilla Girls’ten Bu Yana…” başlıklı yazısında müzelerdeki kadın ve kuir temsilleri inceliyor. Rana Kelleci ise dünya müzelerinin sorgulanışlarının ve bugünkü hesap verebilir hale nasıl geldiklerinin tarihini değerlendiriyor. İlker Hepkaner, müzelerdeki temsiliyetleri kendi kişisel öyküsü üzerinden ele alırken, Hatice Utkan Özden müzeciliğin bitmeyen yenilenme sürecini anlatıyor.

Sanatçı Esra Oskay ise, dergide “Ayvazovski ve Diğerleri: Resmi Makamların Resimli Bir İncelemesi” adlı foto-makalesinde görünmez olan eserlerin varlığını inceliyor.

Süreyyya Evren Sarmal Senaryolar V’te bu kez senaryoları Çatlak filminden Burak Delier’in Karşı Sanat Çalışmaları’ndaki sergisine doğru bir yola çıkarıyor.

Derginin eleştiri ve değerlendirme yazılarına yer verdiği +İz bölümünde Seçil Epik sanatçı İpek Duben’in sanat pratiğine yer veren “Ten, Beden, Ben” sergisini yazıyor. Şükran Çakmak ise bu bölümdeki yazısında “Auido Koreografi: Müze Gazhane” adlı performatif eserin deneyimlerini anlatıyor. Eser Selen Bora Başkan’ın kişisel sergisini değerlendirdiği yazısında soyut resim üzerine bir deneme sunuyor.

Editörden - Fisun Yalçınkaya
Ajandada Ne Var?

Müzelerin Vazgeçilmezliği - Ayşe H. Köksal
Yalnızgezer - Elif Kamışlı

Guerilla Girls’ten Bu Yana... – Derya Sayın
Yeni Ölçüt: Hesap Verebilirlik - Rana Kelleci
Ayvazovski ve Diğerleri: Resmi Makamların Resimli Bir İncelemesi - Esra Oskay
Bu Akşam Bütün Müzelerini Dolaştım New York’un - İlker Hepkaner
İstanbul’u Sahiplenmek, Kutuplaşma ve Müzeler - Kültigin Kağan Akbulut
Yeni Müzeciliğin İfade Yöntemleri - Hatice Utkan Özden
O Büyüklükte Başka Tencerem Yok - Süreyyya Evren

İpek Duben’de Merak, Dış Dünya ve Benlik – Seçil Epik
Gördüklerin Bedenine Ne Kadar Yakın? - Şükran Çakmak
Duyanlar’ın Alımlaması Üzerine Bir Meditasyon - Doç. Dr. Eser Selen

Click on an image to view it in the image viewer

This software was installed and implemented by Devinim Software Training Consulting using Koha.