Normal view MARC view ISBD view

Ali Kazma : Zamancı = Timemaker / küratör = curator Emre Baykal

Publisher: İstanbul : Arter, 30 Ocak - 5 Nisan 2015 | 30 January - 5 April 2015Subject(s): Sergiler -- Davetiye -- Ali Kazma -- Arter İstiklal - İletişim - Medyave Pazarlama | Exhibition -- Invitation -- Arter İstiklal - Communication - Media and MarketingGeneral note: Arter'de, 30 Ocak–5 Nisan tarihleri arasında Ali Kazma'nın zamancı sergisi yer aldı. zamancı, Ali Kazma'nın 2005'ten bu yana ürettiği işler arasından seçilen ve çoğunluğu Türkiye'de ilk kez gösterilen 22 videoyu bir araya getiriyordu. Sanatçının Engellemeler ve Rezistans serilerinden işleriyle başka videolarını bir arada sunan zamancı, Ali Kazma'nın bugüne kadarki en geniş çaplı kişisel sergisiydi. Sanatçının işlerine kapsamlı bir bakış sunan serginin küratörlüğünü, 55. Venedik Bienali Türkiye Pavyonu'ndaki Rezistans (2013) projesinin de küratörlüğünü yapmış olan Arter Sergiler Direktörü Emre Baykal üstlendi. Arter'in girişine izleyiciyi karşılayan ilk iş olarak yerleştirilen Saat Ustası (2006) adlı video, Ali Kazma'nın 2005 yılında üretmeye başladığı Engellemeler serisinin ilk işlerinden biri. Sanatçı şimdilik 18 parçadan oluşan bu seride düzenle kaos, yaşamla ölüm arasındaki gergin dengeyi ele alıyor. Serinin başlığı temel bir bilimsel gerçekliğe, şeylerin en nihayetinde çözülüp yok olacağına gönderme yapıyor. Ali Kazma, Engellemeler'de insanın dağılmaya, yitip gitmeye eğilimli bir dünyayı bir arada tutma çabasını ve bunu başarmak için geliştirdiği fiziksel üretimin çeşitliliğini, insan doğası içinde bu üretimin ne ifade ettiğini araştırıyor. zamancı, Ali Kazma'nın 55. Venedik Bienali Türkiye Pavyonu için kurgulayıp ürettiği Rezistans serisinden işlere de kapsamlı bir biçimde yer verdi. Sanatçı, Rezistans'ta, bedeni hem kendi kısıtlarından kurtarıp özgürleştiren, hem de sınırlayıp kontrol altına alan müdahale ve stratejilere odaklanıyor. Rezistans serisinden işler, Venedik'teki tarihi Arsenale binasındaki ilk gösterimdekine benzer bir yaklaşımla, bu sergide de, birbirleriyle diyalog kurmalarına imkân tanıyan açık bir düzen içinde gösterildi. Birbirini tamamlayan Engellemeler ve Rezistans serilerinden seçilen işlerin yanı sıra zamancı, Ali Kazma'nın Bugün, Yokluk, Geçmiş, Yazılan ve Memur gibi işlerine ve sınırlı sayıda basılan Recto Verso adlı kitaba da yer verdi. zamancı sanatçının kendi üretim süreciyle ilişkili olarak, hem gösterilen işlerin kendileri, hem de mekân içindeki diyalogları yoluyla zaman kavramının izini sürüyordu. Böylelikle sergi, insanın zamanın içinde ve zamana karşı varolma uğraşı, bedenin zamanı, çalışan beden, zamanın mekânsallaştırılması, mekânın zamansallığı, üretim ve zaman üzerine düşünceleri de kapsamına alıyordu.General note: Arter hosted Ali Kazma's solo exhibition timemaker between 30 January and 5 April. The exhibition featured 22 videos selected from the works Ali Kazma has been producing since 2005. timemaker brought together selected works from two ongoing series, Obstructions and Resistance with several other works, making it the artist's most extensive solo exhibition to date. The majority of the works in the exhibition were shown in Turkey for the first time. timemaker was curated by Arter's Exhibitions Director Emre Baykal, who has previously collaborated with Ali Kazma for the series Resistance that the artist created for the Pavilion of Turkey at the 55th International Art Exhibition, Venice Biennale. Clock Master (2006), the opening piece of timemaker, is one of the earlier videos of the Obstructions series which Ali Kazma began producing in 2005. In this series, which as of now comprises 18 pieces, the artist carries out research into the tense equilibrium between order and chaos, life and death. The title of the series refers to the fundamental scientific truth that everything must eventually disintegrate and perish, pointing to the sum of production and repair activities as the individual's endless effort to fight this inevitable process of annihilation—and ultimately death—in order to at least slow down and delay this process. timemaker also featured a wide selection from the series Resistance. In this series, Ali Kazma explores the interventions and strategies that both release the body from its own restrictions and restrict it in order to control it. Works from the Resistance series were shown at Arter in a similar fashion to their installation at the Arsenale building in Venice—with a spatial organization that allows a dialogue between them. Alongside the videos from the Obstructions and Resistance series, the exhibition featured other works including Today, Absence, Past, Written, Clerk, and the limited edition book Recto Verso. The exhibition traced the notion of time in the works installed, and in the dialogue between them in relation to Kazma's own production process. It thus called for further reflection upon the human struggle to exist within and against time, the time of the body, the working body, the spatialization of time, the temporality of space and production.
Tags from this library: No tags from this library for this title.
    average rating: 0.0 (0 votes)
Item type Current location Home library Call number Status Date due Barcode
Invitation Arter Kütüphanesi
Arter Kurum Arşivi
Arter Kütüphanesi
ALI 0009 (Browse shelf) Available 400206

Arter'de, 30 Ocak–5 Nisan tarihleri arasında Ali Kazma'nın zamancı sergisi yer aldı. zamancı, Ali Kazma'nın 2005'ten bu yana ürettiği işler arasından seçilen ve çoğunluğu Türkiye'de ilk kez gösterilen 22 videoyu bir araya getiriyordu. Sanatçının Engellemeler ve Rezistans serilerinden işleriyle başka videolarını bir arada sunan zamancı, Ali Kazma'nın bugüne kadarki en geniş çaplı kişisel sergisiydi.

Sanatçının işlerine kapsamlı bir bakış sunan serginin küratörlüğünü, 55. Venedik Bienali Türkiye Pavyonu'ndaki Rezistans (2013) projesinin de küratörlüğünü yapmış olan Arter Sergiler Direktörü Emre Baykal üstlendi.

Arter'in girişine izleyiciyi karşılayan ilk iş olarak yerleştirilen Saat Ustası (2006) adlı video, Ali Kazma'nın 2005 yılında üretmeye başladığı Engellemeler serisinin ilk işlerinden biri. Sanatçı şimdilik 18 parçadan oluşan bu seride düzenle kaos, yaşamla ölüm arasındaki gergin dengeyi ele alıyor. Serinin başlığı temel bir bilimsel gerçekliğe, şeylerin en nihayetinde çözülüp yok olacağına gönderme yapıyor. Ali Kazma, Engellemeler'de insanın dağılmaya, yitip gitmeye eğilimli bir dünyayı bir arada tutma çabasını ve bunu başarmak için geliştirdiği fiziksel üretimin çeşitliliğini, insan doğası içinde bu üretimin ne ifade ettiğini araştırıyor.

zamancı, Ali Kazma'nın 55. Venedik Bienali Türkiye Pavyonu için kurgulayıp ürettiği Rezistans serisinden işlere de kapsamlı bir biçimde yer verdi. Sanatçı, Rezistans'ta, bedeni hem kendi kısıtlarından kurtarıp özgürleştiren, hem de sınırlayıp kontrol altına alan müdahale ve stratejilere odaklanıyor. Rezistans serisinden işler, Venedik'teki tarihi Arsenale binasındaki ilk gösterimdekine benzer bir yaklaşımla, bu sergide de, birbirleriyle diyalog kurmalarına imkân tanıyan açık bir düzen içinde gösterildi.

Birbirini tamamlayan Engellemeler ve Rezistans serilerinden seçilen işlerin yanı sıra zamancı, Ali Kazma'nın Bugün, Yokluk, Geçmiş, Yazılan ve Memur gibi işlerine ve sınırlı sayıda basılan Recto Verso adlı kitaba da yer verdi.

zamancı sanatçının kendi üretim süreciyle ilişkili olarak, hem gösterilen işlerin kendileri, hem de mekân içindeki diyalogları yoluyla zaman kavramının izini sürüyordu. Böylelikle sergi, insanın zamanın içinde ve zamana karşı varolma uğraşı, bedenin zamanı, çalışan beden, zamanın mekânsallaştırılması, mekânın zamansallığı, üretim ve zaman üzerine düşünceleri de kapsamına alıyordu.

Arter hosted Ali Kazma's solo exhibition timemaker between 30 January and 5 April. The exhibition featured 22 videos selected from the works Ali Kazma has been producing since 2005. timemaker brought together selected works from two ongoing series, Obstructions and Resistance with several other works, making it the artist's most extensive solo exhibition to date. The majority of the works in the exhibition were shown in Turkey for the first time.

timemaker was curated by Arter's Exhibitions Director Emre Baykal, who has previously collaborated with Ali Kazma for the series Resistance that the artist created for the Pavilion of Turkey at the 55th International Art Exhibition, Venice Biennale.

Clock Master (2006), the opening piece of timemaker, is one of the earlier videos of the Obstructions series which Ali Kazma began producing in 2005. In this series, which as of now comprises 18 pieces, the artist carries out research into the tense equilibrium between order and chaos, life and death. The title of the series refers to the fundamental scientific truth that everything must eventually disintegrate and perish, pointing to the sum of production and repair activities as the individual's endless effort to fight this inevitable process of annihilation—and ultimately death—in order to at least slow down and delay this process.

timemaker also featured a wide selection from the series Resistance. In this series, Ali Kazma explores the interventions and strategies that both release the body from its own restrictions and restrict it in order to control it. Works from the Resistance series were shown at Arter in a similar fashion to their installation at the Arsenale building in Venice—with a spatial organization that allows a dialogue between them.

Alongside the videos from the Obstructions and Resistance series, the exhibition featured other works including Today, Absence, Past, Written, Clerk, and the limited edition book Recto Verso.

The exhibition traced the notion of time in the works installed, and in the dialogue between them in relation to Kazma's own production process. It thus called for further reflection upon the human struggle to exist within and against time, the time of the body, the working body, the spatialization of time, the temporality of space and production.

Click on an image to view it in the image viewer

This software was installed and implemented by Devinim Software Training Consulting using Koha.