Normal view MARC view ISBD view

Offroad, V.2 / Celeste Boursier-Mougenot ; küratör Selen Ansen

Publisher: İstanbul : Arter Yayınları , 2019Subject(s): Sanat, Sergiler, Sanatçılar -- Sergi rehberi -- Celeste Boursier-Mougenot | Art, Exhibitions, Artists -- Exhibition guide -- Celeste Boursier-MougenotDDC classification: 709.2 BOU General note: offroad, v.2, geçici olarak yerleştirildikleri bir fiziki mekânın sınırları içinde, farklı hızlarda ve farklı yönlere doğru seyreden üç adet kuyruklu piyanodan oluşuyor. Dışarıdaki rüzgârın hareketine ve kendi aralarındaki etkileşime duyarlı bir elektro-mekanik sistem aracılığıyla hareket eden bu enstrümanlar, içinde bulundukları mimari mekânın sınırları dahilinde kendi dünyalarını yaratıyor. Rüzgârın yön ve hızını ölçen rüzgâr gülü (anemometre) sayesinde piyanoların dış dünya ile doğrudan ilişkisini sağlayan eser, iç/dış, canlı/cansız gibi ayrımların muğlaklaştığı bir ortak yaşam alanı inşa ediyor. Üzerlerine sabitlenmiş mikrofonlar, piyanoların güzergâhlarının, kendi aralarında ve çevreleriyle kurdukları fiziksel etkileşimlerin seslerini duyulur hale getiriyor. İzleyiciler, piyanoların alanına adım atarak veya platforma çıkıp piyanoların birbirlerine yaklaşır ve birbirlerinden uzaklaşırken kurdukları ve bozdukları bağları gözlemleyerek yapıtı görsel veya akustik yolla deneyimlemeye davet ediliyor. Piyanoların davranışlarını ve davranışları sonucu mekânı saran sesi etkileyen rüzgâr gülü (anemometre), Arter’in dördüncü katındaki terasta görülebilir. Céleste Boursier-Mougenot, ilk versiyonu 2014’te Toulouse’daki (Fransa) les Abattoirs’da sergilediği yapıtının bu ikinci versiyonunda, Arter’in yeni performans salonu Karbon’un mimarisiyle diyaloğa giren mekâna özgü bir koreografi içinde piyanolara yeniden hayat veriyor. offroad v.2, Boursier-Mougenot’nun çoğu yerleştirmesi gibi bulunduğu mekânla özgün ve dinamik bir ilişki kurup her sergilendiğinde yeni bir besteye yer veriyor. Başka bir deyişle eser, sınırlı bir alan ve önceden oluşturulmuş bir çerçevede sonsuz olasılıkların birkaçını somutlaştırıyor. Guilhem Saurel'in (robotik, LAAS CNRS) ve Guilhem de Gramont'un (elektro-mekanik uygulama) teknik katkılarıyla, hareketli piyanoların sergi süresince etkileşimde bulunduğu bir ortam yaratıyor. offroad, v.2, cansız bir enstrümanı hareket edebilir ve çalınmadığı durumda da ses üretebilir kılan sanatçının eylem ve ses üretimi sürecindeki failliğini araştırma çabasının bir devamı niteliğini taşıyor. Ses ile mekân arasındaki karşılıklı ilişkiyi vurgulayan çağdaş denemelerle bağ kuran yerleştirme, üretilen ya da kendiliğinden ortaya çıkan seslerden oluşan akustik bir manzara sunuyor. Yarattığı ilişkiler ağıyla, bir yerleşik kurallar ve önceden belirlenmiş davranışlar bütününün içinden rastlantısal ve beklenmedik olanın belirmesine olanak tanıyan açık bir sistem oluşturuyor. Faili olmayan bir performanstan ziyade, insani sınırların ötesinde bir failliğin düşünülebilmesi için zemin sağlayan offroad, v.2, bizi canlı olanı yeniden tanımlamaya ve etrafımızdaki nesnelere, şeylere ve olaylara kulak kesilmeye davet ediyor. Pratiğinde disiplinlerarası bir yaklaşım benimseyen Céleste Boursier-Mougenot (d. 1961, Nice, Fransa) müzisyen ve besteci olarak başladığı sanat yaşamı boyunca sıklıkla dans ve tiyatro topluluklarıyla birlikte çalışmıştır. Sesin üretimine ve duyumsanmasına dair geleneksel biçimleri altüst ederek algı araçları arasında bağlantılar kurmaya odaklanan sanatçı, görsel açıdan güçlü, sürece dayalı akustik sistemler tasarlar. Genellikle cansız nesnelere ya da insan dışındaki canlı varlıklara yer verdiği yapıtlarıyla ses üretimi, faillik mefhumu ve irade konusundaki insanmerkezci yaklaşımlara meydan okur. MoMA PS1 (New York), Palais de Tokyo (Paris), SFMOMA (San Francisco) ve daha yakın tarihte HAB’da (Nantes) açtığı kişisel sergiler de dahil olmak üzere birçok uluslararası sergide yer almış olan Céleste Boursier-Mougenot, 2015 yılında gerçekleşen 56. Venedik Bienali’nde, hareket eden ağaçlarla deneysel bir ekosistem oluşturduğu Rêvolutions başlıklı yapıtıyla Fransa’yı temsil etmiştir.
Tags from this library: No tags from this library for this title.
    average rating: 0.0 (0 votes)
Item type Current location Home library Call number Status Date due Barcode
Exibition Guide Arter Kütüphanesi
Arter Kütüphanesi
Arter Kütüphanesi
709.2 BOU 2019 (Browse shelf) Available 107863

offroad, v.2, geçici olarak yerleştirildikleri bir fiziki mekânın sınırları içinde, farklı hızlarda ve farklı yönlere doğru seyreden üç adet kuyruklu piyanodan oluşuyor. Dışarıdaki rüzgârın hareketine ve kendi aralarındaki etkileşime duyarlı bir elektro-mekanik sistem aracılığıyla hareket eden bu enstrümanlar, içinde bulundukları mimari mekânın sınırları dahilinde kendi dünyalarını yaratıyor. Rüzgârın yön ve hızını ölçen rüzgâr gülü (anemometre) sayesinde piyanoların dış dünya ile doğrudan ilişkisini sağlayan eser, iç/dış, canlı/cansız gibi ayrımların muğlaklaştığı bir ortak yaşam alanı inşa ediyor. Üzerlerine sabitlenmiş mikrofonlar, piyanoların güzergâhlarının, kendi aralarında ve çevreleriyle kurdukları fiziksel etkileşimlerin seslerini duyulur hale getiriyor. İzleyiciler, piyanoların alanına adım atarak veya platforma çıkıp piyanoların birbirlerine yaklaşır ve birbirlerinden uzaklaşırken kurdukları ve bozdukları bağları gözlemleyerek yapıtı görsel veya akustik yolla deneyimlemeye davet ediliyor. Piyanoların davranışlarını ve davranışları sonucu mekânı saran sesi etkileyen rüzgâr gülü (anemometre), Arter’in dördüncü katındaki terasta görülebilir. Céleste Boursier-Mougenot, ilk versiyonu 2014’te Toulouse’daki (Fransa) les Abattoirs’da sergilediği yapıtının bu ikinci versiyonunda, Arter’in yeni performans salonu Karbon’un mimarisiyle diyaloğa giren mekâna özgü bir koreografi içinde piyanolara yeniden hayat veriyor. offroad v.2, Boursier-Mougenot’nun çoğu yerleştirmesi gibi bulunduğu mekânla özgün ve dinamik bir ilişki kurup her sergilendiğinde yeni bir besteye yer veriyor. Başka bir deyişle eser, sınırlı bir alan ve önceden oluşturulmuş bir çerçevede sonsuz olasılıkların birkaçını somutlaştırıyor. Guilhem Saurel'in (robotik, LAAS CNRS) ve Guilhem de Gramont'un (elektro-mekanik uygulama) teknik katkılarıyla, hareketli piyanoların sergi süresince etkileşimde bulunduğu bir ortam yaratıyor. offroad, v.2, cansız bir enstrümanı hareket edebilir ve çalınmadığı durumda da ses üretebilir kılan sanatçının eylem ve ses üretimi sürecindeki failliğini araştırma çabasının bir devamı niteliğini taşıyor.

Ses ile mekân arasındaki karşılıklı ilişkiyi vurgulayan çağdaş denemelerle bağ kuran yerleştirme, üretilen ya da kendiliğinden ortaya çıkan seslerden oluşan akustik bir manzara sunuyor. Yarattığı ilişkiler ağıyla, bir yerleşik kurallar ve önceden belirlenmiş davranışlar bütününün içinden rastlantısal ve beklenmedik olanın belirmesine olanak tanıyan açık bir sistem oluşturuyor. Faili olmayan bir performanstan ziyade, insani sınırların ötesinde bir failliğin düşünülebilmesi için zemin sağlayan offroad, v.2, bizi canlı olanı yeniden tanımlamaya ve etrafımızdaki nesnelere, şeylere ve olaylara kulak kesilmeye davet ediyor. Pratiğinde disiplinlerarası bir yaklaşım benimseyen Céleste Boursier-Mougenot (d. 1961, Nice, Fransa) müzisyen ve besteci olarak başladığı sanat yaşamı boyunca sıklıkla dans ve tiyatro topluluklarıyla birlikte çalışmıştır. Sesin üretimine ve duyumsanmasına dair geleneksel biçimleri altüst ederek algı araçları arasında bağlantılar kurmaya odaklanan sanatçı, görsel açıdan güçlü, sürece dayalı akustik sistemler tasarlar. Genellikle cansız nesnelere ya da insan dışındaki canlı varlıklara yer verdiği yapıtlarıyla ses üretimi, faillik mefhumu ve irade konusundaki insanmerkezci yaklaşımlara meydan okur. MoMA PS1 (New York), Palais de Tokyo (Paris), SFMOMA (San Francisco) ve daha yakın tarihte HAB’da (Nantes) açtığı kişisel sergiler de dahil olmak üzere birçok uluslararası sergide yer almış olan Céleste Boursier-Mougenot, 2015 yılında gerçekleşen 56. Venedik Bienali’nde, hareket eden ağaçlarla deneysel bir ekosistem oluşturduğu Rêvolutions başlıklı yapıtıyla Fransa’yı temsil etmiştir.

Click on an image to view it in the image viewer

This software was installed and implemented by Devinim Software Training Consulting using Koha.