Normal view MARC view ISBD view

Celeste Boursier-Mougenot: offroad, v.2 : Celeste Boursier-Mougenot: offroad, v.2 / küratör = curator Selen Ansen

Publisher: İstanbul : Arter, 13.09.2019-15.12.2019 |Subject(s): Sergiler -- Afiş -- Celeste Boursier-Mougenot: offroad, v.2 -- Arter İstiklal - İletişim - Medya ve Pazarlama - Sergi görsel kimliği | Exhibition -- Poster -- Celeste Boursier-Mougenot: offroad, v.2 -- Arter İstiklal - Communication - Media and Marketing - Exhibition visual identityGeneral note: offroad, v.2, geçici olarak yerleştirildikleri bir fiziki mekânın sınırları içinde, farklı hızlarda ve farklı yönlere doğru seyreden üç adet kuyruklu piyanodan oluşuyor. Dışarıdaki rüzgârın hareketine ve kendi aralarındaki etkileşime duyarlı bir elektro-mekanik sistem aracılığıyla hareket eden bu enstrümanlar, içinde bulundukları mimari mekânın sınırları dahilinde kendi dünyalarını yaratıyor. Rüzgârın yön ve hızını ölçen rüzgâr gülü (anemometre) sayesinde piyanoların dış dünya ile doğrudan ilişkisini sağlayan eser, iç/dış, canlı/cansız gibi ayrımların muğlaklaştığı bir ortak yaşam alanı inşa ediyor. Üzerlerine sabitlenmiş mikrofonlar, piyanoların güzergâhlarının, kendi aralarında ve çevreleriyle kurdukları fiziksel etkileşimlerin seslerini duyulur hale getiriyor. İzleyiciler, piyanoların alanına adım atarak veya platforma çıkıp piyanoların birbirlerine yaklaşır ve birbirlerinden uzaklaşırken kurdukları ve bozdukları bağları gözlemleyerek yapıtı görsel veya akustik yolla deneyimlemeye davet ediliyor. Piyanoların davranışlarını ve davranışları sonucu mekânı saran sesi etkileyen rüzgâr gülü (anemometre), Arter’in dördüncü katındaki terasta görülebilir. Céleste Boursier-Mougenot, ilk versiyonu 2014’te Toulouse’daki (Fransa) les Abattoirs’da sergilediği yapıtının bu ikinci versiyonunda, Arter’in yeni performans salonu Karbon’un mimarisiyle diyaloğa giren mekâna özgü bir koreografi içinde piyanolara yeniden hayat veriyor. offroad v.2, Boursier-Mougenot’nun çoğu yerleştirmesi gibi bulunduğu mekânla özgün ve dinamik bir ilişki kurup her sergilendiğinde yeni bir besteye yer veriyor. Başka bir deyişle eser, sınırlı bir alan ve önceden oluşturulmuş bir çerçevede sonsuz olasılıkların birkaçını somutlaştırıyor. Guilhem Saurel'in (robotik, LAAS CNRS) ve Guilhem de Gramont'un (elektro-mekanik uygulama) teknik katkılarıyla, hareketli piyanoların sergi süresince etkileşimde bulunduğu bir ortam yaratıyor. offroad, v.2, cansız bir enstrümanı hareket edebilir ve çalınmadığı durumda da ses üretebilir kılan sanatçının eylem ve ses üretimi sürecindeki failliğini araştırma çabasının bir devamı niteliğini taşıyor. Ses ile mekân arasındaki karşılıklı ilişkiyi vurgulayan çağdaş denemelerle bağ kuran yerleştirme, üretilen ya da kendiliğinden ortaya çıkan seslerden oluşan akustik bir manzara sunuyor. Yarattığı ilişkiler ağıyla, bir yerleşik kurallar ve önceden belirlenmiş davranışlar bütününün içinden rastlantısal ve beklenmedik olanın belirmesine olanak tanıyan açık bir sistem oluşturuyor. Faili olmayan bir performanstan ziyade, insani sınırların ötesinde bir failliğin düşünülebilmesi için zemin sağlayan offroad, v.2, bizi canlı olanı yeniden tanımlamaya ve etrafımızdaki nesnelere, şeylere ve olaylara kulak kesilmeye davet ediyor. Pratiğinde disiplinlerarası bir yaklaşım benimseyen Céleste Boursier-Mougenot (d. 1961, Nice, Fransa) müzisyen ve besteci olarak başladığı sanat yaşamı boyunca sıklıkla dans ve tiyatro topluluklarıyla birlikte çalışmıştır. Sesin üretimine ve duyumsanmasına dair geleneksel biçimleri altüst ederek algı araçları arasında bağlantılar kurmaya odaklanan sanatçı, görsel açıdan güçlü, sürece dayalı akustik sistemler tasarlar. Genellikle cansız nesnelere ya da insan dışındaki canlı varlıklara yer verdiği yapıtlarıyla ses üretimi, faillik mefhumu ve irade konusundaki insanmerkezci yaklaşımlara meydan okur. MoMA PS1 (New York), Palais de Tokyo (Paris), SFMOMA (San Francisco) ve daha yakın tarihte HAB’da (Nantes) açtığı kişisel sergiler de dahil olmak üzere birçok uluslararası sergide yer almış olan Céleste Boursier-Mougenot, 2015 yılında gerçekleşen 56. Venedik Bienali’nde, hareket eden ağaçlarla deneysel bir ekosistem oluşturduğu Rêvolutions başlıklı yapıtıyla Fransa’yı temsil etmiştir. General note: offroad, v.2 features three grand pianos that drift at different speeds and in different directions within the limits of the physical space where they have been temporarily placed. Moved by means of a computerised electromechanical system under the influence of their mutual interactions and that of the wind outdoors, the instruments progressively shape their own world within the contours of the existing architecture. Building an immediate relationship between the indoor pianos and the outside world by way of an anemometer that registers the direction and speed of the wind outdoors, the installation shapes a common living area that blurs the distinctions between inside/outside, living/inert things. Contact microphones that are placed onto the bodies of the pianos audibly trace their trajectories, and their physical interactions with each other and their environment. The audience is invited to experience the work visually and/or acoustically either by stepping into the pianos’ territory or by contemplating from the platform the connections that they make/unmake as they drift and meet. The anemometer which interacts with the pianos’ movement as well as the resulting surround sound can be seen on Arter’s fourth level terrace. For this second version of the work, the first version of which was presented in 2014 at les Abattoirs in Toulouse (France), Céleste Boursier-Mougenot brings the pianos to life with a site-specific choreography that is in dialogue with the architecture of Arter's Karbon space. Like most installations by Boursier-Mougenot, offroad v.2 enters in a unique and dynamic relationship with the space it inhabits, thus unfolding a new composition each time it is exhibited. In other words, the work materializes a number of the infinite possibilities existing within a limited space and a preconceived frame. With technical contributions by Guilhem Saurel (robotics, LAAS CNRS) and Guilhem de Gramont (electro-mechanics), the artist creates an environment in which the moving pianos continuously interact for the duration of the exhibition. offroad, v.2 pursues his exploration of agency in the process of action and sound production by endowing an inanimate instrument with the capacity to move, and the ability to produce sound without being played. Making connections with contemporary experimentations that emphasise the correlation between sound and space, Céleste Boursier-Mougenot's installation creates an acoustic landscape made of intended and non-intended sounds. Creating a network of relations, the work forms an open system that offers the possibility for the random and the unexpected to arise from within an ensemble of established rules and pre-determined behaviours. Rather than being a performance without performers, offroad, v.2 provides the grounds to consider agency beyond human limits, inviting us to redefine the living, and to lend an attentive ear to the objects, things and phenomena that surround us. Céleste Boursier-Mougenot (born 1961 in Nice, France) is a discipline-crossing artist who started his career as a musician and composer, working often in close collaboration with dance and theatre companies. Keen on subverting conventional ways of producing and perceiving sound, and on connecting means of perception Boursier-Mougenot creates process-based acoustic devices with a strong visual aspect. His works often involve inanimate objects or non-human living beings and challenge the anthropocentric approach to sound production, agency and will. In addition to his numerous worldwide shows, which include solo exhibitions at MoMA PS1 (New York), Palais de Tokyo (Paris), SFMOMA (San Francisco) and more recently HAB (Nantes), Céleste Boursier-Mougenot represented France at the French Pavilion during the 56th Venice Biennale in 2015 with his work Rêvolutions, which featured an experimental ecosystem with kineticised trees. With technical contributions by Guilhem de Gramont (electro-mechanics), Guilhem Saurel (robotics, LAAS CNRS) With the kind contribution of Istanbul French Cultural Institute
Contents:
Teknik katkılarıylaGuilhem de Gramont (elektro mekanik), Guilhem Saurel (robotik, LAAS CNRS) İstanbul Fransız Kültür Merkezi’nin değerli desteğiyle.
Tags from this library: No tags from this library for this title.
    average rating: 0.0 (0 votes)
Item type Current location Home library Call number Status Date due Barcode
Poster Arter Kütüphanesi
Arter Kurum Arşivi
Arter Kütüphanesi
CEL 0001 (Browse shelf) Available 400241

offroad, v.2, geçici olarak yerleştirildikleri bir fiziki mekânın sınırları içinde, farklı hızlarda ve farklı yönlere doğru seyreden üç adet kuyruklu piyanodan oluşuyor. Dışarıdaki rüzgârın hareketine ve kendi aralarındaki etkileşime duyarlı bir elektro-mekanik sistem aracılığıyla hareket eden bu enstrümanlar, içinde bulundukları mimari mekânın sınırları dahilinde kendi dünyalarını yaratıyor. Rüzgârın yön ve hızını ölçen rüzgâr gülü (anemometre) sayesinde piyanoların dış dünya ile doğrudan ilişkisini sağlayan eser, iç/dış, canlı/cansız gibi ayrımların muğlaklaştığı bir ortak yaşam alanı inşa ediyor. Üzerlerine sabitlenmiş mikrofonlar, piyanoların güzergâhlarının, kendi aralarında ve çevreleriyle kurdukları fiziksel etkileşimlerin seslerini duyulur hale getiriyor. İzleyiciler, piyanoların alanına adım atarak veya platforma çıkıp piyanoların birbirlerine yaklaşır ve birbirlerinden uzaklaşırken kurdukları ve bozdukları bağları gözlemleyerek yapıtı görsel veya akustik yolla deneyimlemeye davet ediliyor. Piyanoların davranışlarını ve davranışları sonucu mekânı saran sesi etkileyen rüzgâr gülü (anemometre), Arter’in dördüncü katındaki terasta görülebilir. Céleste Boursier-Mougenot, ilk versiyonu 2014’te Toulouse’daki (Fransa) les Abattoirs’da sergilediği yapıtının bu ikinci versiyonunda, Arter’in yeni performans salonu Karbon’un mimarisiyle diyaloğa giren mekâna özgü bir koreografi içinde piyanolara yeniden hayat veriyor. offroad v.2, Boursier-Mougenot’nun çoğu yerleştirmesi gibi bulunduğu mekânla özgün ve dinamik bir ilişki kurup her sergilendiğinde yeni bir besteye yer veriyor. Başka bir deyişle eser, sınırlı bir alan ve önceden oluşturulmuş bir çerçevede sonsuz olasılıkların birkaçını somutlaştırıyor. Guilhem Saurel'in (robotik, LAAS CNRS) ve Guilhem de Gramont'un (elektro-mekanik uygulama) teknik katkılarıyla, hareketli piyanoların sergi süresince etkileşimde bulunduğu bir ortam yaratıyor. offroad, v.2, cansız bir enstrümanı hareket edebilir ve çalınmadığı durumda da ses üretebilir kılan sanatçının eylem ve ses üretimi sürecindeki failliğini araştırma çabasının bir devamı niteliğini taşıyor.

Ses ile mekân arasındaki karşılıklı ilişkiyi vurgulayan çağdaş denemelerle bağ kuran yerleştirme, üretilen ya da kendiliğinden ortaya çıkan seslerden oluşan akustik bir manzara sunuyor. Yarattığı ilişkiler ağıyla, bir yerleşik kurallar ve önceden belirlenmiş davranışlar bütününün içinden rastlantısal ve beklenmedik olanın belirmesine olanak tanıyan açık bir sistem oluşturuyor. Faili olmayan bir performanstan ziyade, insani sınırların ötesinde bir failliğin düşünülebilmesi için zemin sağlayan offroad, v.2, bizi canlı olanı yeniden tanımlamaya ve etrafımızdaki nesnelere, şeylere ve olaylara kulak kesilmeye davet ediyor. Pratiğinde disiplinlerarası bir yaklaşım benimseyen Céleste Boursier-Mougenot (d. 1961, Nice, Fransa) müzisyen ve besteci olarak başladığı sanat yaşamı boyunca sıklıkla dans ve tiyatro topluluklarıyla birlikte çalışmıştır. Sesin üretimine ve duyumsanmasına dair geleneksel biçimleri altüst ederek algı araçları arasında bağlantılar kurmaya odaklanan sanatçı, görsel açıdan güçlü, sürece dayalı akustik sistemler tasarlar. Genellikle cansız nesnelere ya da insan dışındaki canlı varlıklara yer verdiği yapıtlarıyla ses üretimi, faillik mefhumu ve irade konusundaki insanmerkezci yaklaşımlara meydan okur. MoMA PS1 (New York), Palais de Tokyo (Paris), SFMOMA (San Francisco) ve daha yakın tarihte HAB’da (Nantes) açtığı kişisel sergiler de dahil olmak üzere birçok uluslararası sergide yer almış olan Céleste Boursier-Mougenot, 2015 yılında gerçekleşen 56. Venedik Bienali’nde, hareket eden ağaçlarla deneysel bir ekosistem oluşturduğu Rêvolutions başlıklı yapıtıyla Fransa’yı temsil etmiştir.



offroad, v.2 features three grand pianos that drift at different speeds and in different directions within the limits of the physical space where they have been temporarily placed. Moved by means of a computerised electromechanical system under the influence of their mutual interactions and that of the wind outdoors, the instruments progressively shape their own world within the contours of the existing architecture. Building an immediate relationship between the indoor pianos and the outside world by way of an anemometer that registers the direction and speed of the wind outdoors, the installation shapes a common living area that blurs the distinctions between inside/outside, living/inert things. Contact microphones that are placed onto the bodies of the pianos audibly trace their trajectories, and their physical interactions with each other and their environment. The audience is invited to experience the work visually and/or acoustically either by stepping into the pianos’ territory or by contemplating from the platform the connections that they make/unmake as they drift and meet. The anemometer which interacts with the pianos’ movement as well as the resulting surround sound can be seen on Arter’s fourth level terrace. For this second version of the work, the first version of which was presented in 2014 at les Abattoirs in Toulouse (France), Céleste Boursier-Mougenot brings the pianos to life with a site-specific choreography that is in dialogue with the architecture of Arter's Karbon space. Like most installations by Boursier-Mougenot, offroad v.2 enters in a unique and dynamic relationship with the space it inhabits, thus unfolding a new composition each time it is exhibited. In other words, the work materializes a number of the infinite possibilities existing within a limited space and a preconceived frame. With technical contributions by Guilhem Saurel (robotics, LAAS CNRS) and Guilhem de Gramont (electro-mechanics), the artist creates an environment in which the moving pianos continuously interact for the duration of the exhibition.

offroad, v.2 pursues his exploration of agency in the process of action and sound production by endowing an inanimate instrument with the capacity to move, and the ability to produce sound without being played. Making connections with contemporary experimentations that emphasise the correlation between sound and space, Céleste Boursier-Mougenot's installation creates an acoustic landscape made of intended and non-intended sounds. Creating a network of relations, the work forms an open system that offers the possibility for the random and the unexpected to arise from within an ensemble of established rules and pre-determined behaviours. Rather than being a performance without performers, offroad, v.2 provides the grounds to consider agency beyond human limits, inviting us to redefine the living, and to lend an attentive ear to the objects, things and phenomena that surround us. Céleste Boursier-Mougenot (born 1961 in Nice, France) is a discipline-crossing artist who started his career as a musician and composer, working often in close collaboration with dance and theatre companies. Keen on subverting conventional ways of producing and perceiving sound, and on connecting means of perception Boursier-Mougenot creates process-based acoustic devices with a strong visual aspect. His works often involve inanimate objects or non-human living beings and challenge the anthropocentric approach to sound production, agency and will. In addition to his numerous worldwide shows, which include solo exhibitions at MoMA PS1 (New York), Palais de Tokyo (Paris), SFMOMA (San Francisco) and more recently HAB (Nantes), Céleste Boursier-Mougenot represented France at the French Pavilion during the 56th Venice Biennale in 2015 with his work Rêvolutions, which featured an experimental ecosystem with kineticised trees.



With technical contributions by

Guilhem de Gramont (electro-mechanics), Guilhem Saurel (robotics, LAAS CNRS)



With the kind contribution of Istanbul French Cultural Institute

Teknik katkılarıylaGuilhem de Gramont (elektro mekanik), Guilhem Saurel (robotik, LAAS CNRS)
İstanbul Fransız Kültür Merkezi’nin değerli desteğiyle.

Click on an image to view it in the image viewer

This software was installed and implemented by Devinim Software Training Consulting using Koha.