Normal view MARC view ISBD view

Sanat Dünyamız 197

Publisher: İstanbul : Yapı Kredi Yayınları , Kasım - Aralık 2023ISSN: 13002740197.Subject(s): Süreli yayınlar -- Sanat dünyamızGeneral note: “Sanat Dünyamız” dergisi 197. sayısında “Ev: Neresi?” başlıklı dosyasıyla okurla buluşuyor. Dosya ev kavramının değişen anlamlarına eğilen ve kapsamlı şekilde inceleyen yazılardan oluşuyor. Dergide Ozan Özkan, İşe Yarar Bir Şey filminden Füreya’nın öykülerine, Yeşilçam filmlerindeki evlerden, “Aaahh Belinda”ya, Gülsün Karamustafa, Hale Tenger ve Özgül Arslan’ın eserlerine uzanan bir aksta evin popüler kültürdeki yerini inceliyor. Nora Tataryan, Nevin Aladağ, Neriman Polat ve Gözde İlkin’in eserlerinde perdeleri incelediği yazısıyla dosyaya katkıda bulunuyor. Monica Papi, oikos kavramından yola çıkarak Gordon Matta-Clark, Rachel Whiteread, Mona Hatoum, Ilya Kabakov, Do Ho Suh ve Etel Adnan’ın eserleri üzerinden ev kavramının güncel sanatın kısa tarihi içindeki anlamlarını araştırıyor. Seda Niğbolu’nun Pınar Öğrenci’nin “Gurbet Artık Bir Ev” filmi üzerine denemesi, Eda Berkmen’in Nil Yalter’in eserleri üzerine incelemesi ve Özgün Eylül İşcen’in “Evin Ötesi” sergisi üzerine değerlendirmesi göç kavramını feminist perspektiften okuyarak evin anlamlarını açıyor. Sınır/sız küratör ekibi evin anlamlarını bugüne dek düzenledikleri sergilerdeki eserler üzerinden takip ediyor. Didem Yazıcı ise evin annelikle değişen anlamları üzerine anne olan sanatçılar Ekin Saçlıoğlu, Gülşah Mursaloğlu ve Özge Açıkkol’la bir söyleşisini sunuyor. Bülent Diken ve Carsten Bagge Laustsen’in “Dışlanma Figürleri” makalesinin çevirisi ise bu sayıda dışarıda bırakılanlar ve içeride yer alanlar üzerinden eve dair düşünmemizi sağlıyor. Dosya haricinde Ece Balcıoğlu sanatı ve 23 Kasım’da açılacak sergisi üzerine Fatma Tülin’le bir söyleşi gerçekleştiriyor. Süreyyya Evren sanat ve anlam çerçevesi üzerine yazılarını “Anlam Çerçevesi” serisinin üçüncü yazısıyla sürdürüyor. “Görsel Notlar” bölümünde ise Sevil Tunaboylu eser üretim süreci ve atölyesi üzerine notlarıyla yer alıyor. Derginin her sayı bir sanatçının ajandasına yer veren “Ajanda” bölümü ise bu sayı Depo İstanbul’da “Teyel, Uzuv, İlizarov” isimli sergisi süren Çınar Eslek’e emanet.
Contents:
Ajandada Ne Var? Evlerin Işıkları Bir Bir Yanarken - Ozan Özkan Ev Düşünür – Monica Papi Örttükleri ve Gösterdikleriyle Perde Politikaları – Nora Tataryan Orada Bir Ev Var Uzakta - Sınır/sız Topak Ev’den Geçici Meskenler’e - Eda Berkmen Feminist Bir Yapısöküm: Berlin Notları – Özgün Eylül İşcen Göçün Feminizasyonu Üzerinden Gurbet Artık Bir Ev - Seda Niğbolu Sanatçı / Anne / Atölye / Ev / Mekân - Didem Yazıcı, Özge Açıkkol, Gülşah Mursaloğlu, Ekin Saçlıoğlu Dışlanma Figürleri - Bülent Diken & Carsten Bagge Laustsen Görsel Notlar - Sevil Tunaboylu Ornitoloji ile Sanat Teorisi Arasındaki Gap – Süreyyya Evren Temsilden Arınmış İmgesel Bir Dünya - Ece Balcıoğlu, Fatma Tülin
Tags from this library: No tags from this library for this title.
    average rating: 0.0 (0 votes)
Item type Current location Home library Call number Status Date due Barcode
Continuing Resources Continuing Resources Arter Kütüphanesi
Arter Kütüphanesi
Arter Kütüphanesi
Sanat Dünyamız 197 (Browse shelf) Available 108073

“Sanat Dünyamız” dergisi 197. sayısında “Ev: Neresi?” başlıklı dosyasıyla okurla buluşuyor. Dosya ev kavramının değişen anlamlarına eğilen ve kapsamlı şekilde inceleyen yazılardan oluşuyor. Dergide Ozan Özkan, İşe Yarar Bir Şey filminden Füreya’nın öykülerine, Yeşilçam filmlerindeki evlerden, “Aaahh Belinda”ya, Gülsün Karamustafa, Hale Tenger ve Özgül Arslan’ın eserlerine uzanan bir aksta evin popüler kültürdeki yerini inceliyor. Nora Tataryan, Nevin Aladağ, Neriman Polat ve Gözde İlkin’in eserlerinde perdeleri incelediği yazısıyla dosyaya katkıda bulunuyor. Monica Papi, oikos kavramından yola çıkarak Gordon Matta-Clark, Rachel Whiteread, Mona Hatoum, Ilya Kabakov, Do Ho Suh ve Etel Adnan’ın eserleri üzerinden ev kavramının güncel sanatın kısa tarihi içindeki anlamlarını araştırıyor. Seda Niğbolu’nun Pınar Öğrenci’nin “Gurbet Artık Bir Ev” filmi üzerine denemesi, Eda Berkmen’in Nil Yalter’in eserleri üzerine incelemesi ve Özgün Eylül İşcen’in “Evin Ötesi” sergisi üzerine değerlendirmesi göç kavramını feminist perspektiften okuyarak evin anlamlarını açıyor. Sınır/sız küratör ekibi evin anlamlarını bugüne dek düzenledikleri sergilerdeki eserler üzerinden takip ediyor. Didem Yazıcı ise evin annelikle değişen anlamları üzerine anne olan sanatçılar Ekin Saçlıoğlu, Gülşah Mursaloğlu ve Özge Açıkkol’la bir söyleşisini sunuyor. Bülent Diken ve Carsten Bagge Laustsen’in “Dışlanma Figürleri” makalesinin çevirisi ise bu sayıda dışarıda bırakılanlar ve içeride yer alanlar üzerinden eve dair düşünmemizi sağlıyor.

Dosya haricinde Ece Balcıoğlu sanatı ve 23 Kasım’da açılacak sergisi üzerine Fatma Tülin’le bir söyleşi gerçekleştiriyor. Süreyyya Evren sanat ve anlam çerçevesi üzerine yazılarını “Anlam Çerçevesi” serisinin üçüncü yazısıyla sürdürüyor. “Görsel Notlar” bölümünde ise Sevil Tunaboylu eser üretim süreci ve atölyesi üzerine notlarıyla yer alıyor. Derginin her sayı bir sanatçının ajandasına yer veren “Ajanda” bölümü ise bu sayı Depo İstanbul’da “Teyel, Uzuv, İlizarov” isimli sergisi süren Çınar Eslek’e emanet.

Ajandada Ne Var?

Evlerin Işıkları Bir Bir Yanarken - Ozan Özkan
Ev Düşünür – Monica Papi
Örttükleri ve Gösterdikleriyle Perde Politikaları – Nora Tataryan
Orada Bir Ev Var Uzakta - Sınır/sız
Topak Ev’den Geçici Meskenler’e - Eda Berkmen

Feminist Bir Yapısöküm: Berlin Notları – Özgün Eylül İşcen
Göçün Feminizasyonu Üzerinden Gurbet Artık Bir Ev - Seda Niğbolu
Sanatçı / Anne / Atölye / Ev / Mekân - Didem Yazıcı, Özge Açıkkol, Gülşah Mursaloğlu,
Ekin Saçlıoğlu
Dışlanma Figürleri - Bülent Diken & Carsten Bagge Laustsen
Görsel Notlar - Sevil Tunaboylu

Ornitoloji ile Sanat Teorisi Arasındaki Gap – Süreyyya Evren
Temsilden Arınmış İmgesel Bir Dünya - Ece Balcıoğlu, Fatma Tülin

Click on an image to view it in the image viewer

This software was installed and implemented by Devinim Software Training Consulting using Koha.