Normal view MARC view ISBD view

Pandora'nın kutusu : mitolojik bir simgenin değişen veçheleri / Erwin Panofsky, Dora Panofsky ; çeviren Murat Çınar Büyükakça

By: Panofsky, Erwin.
Publisher: İstanbul : Kırmızı Kedi Akademi , 2019ISBN: 9786254181139.Subject(s): Sanat -- Mitoloji -- Yunan mitolojisi | Art -- Mythology -- Greek mythologyDDC classification: 704.9 PAN General note: “Canlılığını günümüze dek korumuş ve zamanla adını İngiliz kraliçelerinden Fransız polis memurlarına, felsefe taşından Philadelphia’da on beş yaşındaki katillerden oluşan bir çeteye kadar farklı şeylere vermiş mitolojik bir kişilikle ilgili garip bir merak söz konusudur” diyor Dora ve Erwin Panofsky ve bu tükenmeyen merakın kaynağındaki kişiliğin hikâyesini sanat tarihindeki temsillerinin izlerinden giderek analiz ediyorlar. Pandora’nın gerçekten bir kutusu var mıydı? Kapağın açılması iyiliklerin mi yoksa kötülüklerin mi dışarı çıkmasına sebep oldu? Havva ile Pandora arasındaki bağlantı neydi? Rotterdamlı Erasmus’un bütün bu hikâyedeki yanlış anlaşılmaya nasıl bir katkısı oldu? Zaman içinde Pandora’nın algılanışı ve anlatıları nasıl değişti? Goethe eserlerinde Pandora’yı nasıl ele aldı? Dora ve Erwin Panofsky, bu kitapta, Rönesans sanatçılarının gravürlerinden Paul Klee’nin resimlerine çok sayıda tasviri geniş bir çerçevede değerlendirerek ilginç sonuçlara ulaşıyorlar. “Hiçbir mit Pandora mitinden daha tanıdık ve muhtemelen o denli tamamıyla yanlış anlaşılmış değildir. Pandora ilk kadın ve güzel yaramazdır; yasaklı bir kutuyu açar ve insan teninin varisi olduğu ne kadar kötülük varsa işte o kutudan çıkar; yalnızca umut kalır. Pandora’nın kutusu herkesçe bilinir ve bu durum, Pandora’nın aslında bir kutusunun olmadığı düşünüldüğünde daha da dikkate değer bir hal alır.” (J. E. Harrison)
Contents:
İÇİNDEKİLER İllüstrasyonlar Listesi / 9 Önsöz / 15 İkinci Baskı İçin Önsöz / 17 I Ortaçağ Geleneğinde Pandora / 19 II "Kutu"nun Kökeni: Rotterdamlı Erasmus / 31 III Pandora Ve Umut: Andreaalcıatı / 43 IV Pandora Ve Cehalet: Rosso Fıorentıno / 50 V Roma Prıma Pandora; Eva Prıma Pandora; Lutetıa Nova Pandora / 70 V Pandora, "Bütün Tanrıların Armağanı": I. Elızabeth Dönemi Toplumu Ve Jacçues Callot / 84 VI HESİODOS VS. BABRİOS VD. İ 95
Tags from this library: No tags from this library for this title.
    average rating: 0.0 (0 votes)
Item type Current location Home library Call number Status Date due Barcode
Books Books Arter Kütüphanesi
Arter Kütüphanesi
Arter Kütüphanesi
704.9 PAN 2019 (Browse shelf) Available 108187
Browsing Arter Kütüphanesi Shelves , Shelving location: Arter Kütüphanesi Close shelf browser
704.9 FIR 2016 Animism and shamanism in twentieth-century art : 704.9 JON 2014 Sexuality / 704.9 ORE 2009 The body in contemporary art / 704.9 PAN 2019 Pandora'nın kutusu : 704.9 PET 2018 Witches & wicked bodies / 704.94 LIV 2013 Living labor / 704 FEM 2010 Gender check :

“Canlılığını günümüze dek korumuş ve zamanla adını İngiliz kraliçelerinden Fransız polis memurlarına, felsefe taşından Philadelphia’da on beş yaşındaki katillerden oluşan bir çeteye kadar farklı şeylere vermiş mitolojik bir kişilikle ilgili garip bir merak söz konusudur” diyor Dora ve Erwin Panofsky ve bu tükenmeyen merakın kaynağındaki kişiliğin hikâyesini sanat tarihindeki temsillerinin izlerinden giderek analiz ediyorlar.
Pandora’nın gerçekten bir kutusu var mıydı? Kapağın açılması iyiliklerin mi yoksa kötülüklerin mi dışarı çıkmasına sebep oldu? Havva ile Pandora arasındaki bağlantı neydi? Rotterdamlı Erasmus’un bütün bu hikâyedeki yanlış anlaşılmaya nasıl bir katkısı oldu? Zaman içinde Pandora’nın algılanışı ve anlatıları nasıl değişti? Goethe eserlerinde Pandora’yı nasıl ele aldı? Dora ve Erwin Panofsky, bu kitapta, Rönesans sanatçılarının gravürlerinden Paul Klee’nin resimlerine çok sayıda tasviri geniş bir çerçevede değerlendirerek ilginç sonuçlara ulaşıyorlar.
“Hiçbir mit Pandora mitinden daha tanıdık ve muhtemelen o denli tamamıyla yanlış anlaşılmış değildir. Pandora ilk kadın ve güzel yaramazdır; yasaklı bir kutuyu açar ve insan teninin varisi olduğu ne kadar kötülük varsa işte o kutudan çıkar; yalnızca umut kalır. Pandora’nın kutusu herkesçe bilinir ve bu durum, Pandora’nın aslında bir kutusunun olmadığı düşünüldüğünde daha da dikkate değer bir hal alır.” (J. E. Harrison)

İÇİNDEKİLER
İllüstrasyonlar Listesi / 9
Önsöz / 15
İkinci Baskı İçin Önsöz / 17
I
Ortaçağ Geleneğinde Pandora / 19
II
"Kutu"nun Kökeni: Rotterdamlı Erasmus / 31
III
Pandora Ve Umut: Andreaalcıatı / 43
IV
Pandora Ve Cehalet: Rosso Fıorentıno / 50
V
Roma Prıma Pandora; Eva Prıma Pandora;
Lutetıa Nova Pandora / 70
V
Pandora, "Bütün Tanrıların Armağanı": I. Elızabeth Dönemi
Toplumu Ve Jacçues Callot / 84
VI
HESİODOS VS. BABRİOS VD. İ 95

Click on an image to view it in the image viewer

This software was installed and implemented by Devinim Software Training Consulting using Koha.