Normal view MARC view ISBD view

Blind Date : İstanbul / Ariane Grigoteit, Nazan Ölçer

Publisher: Sakıp Sabancı Müzesi General note: 8 Eylül - 1 Kasım 2007General note: Deutsche Bank’ın sponsorluğuyla düzenlenen Habersiz Buluşma, Blind Date İstanbul adlı sergide Sakıp Sabancı Müzesi koleksiyonundaki Osmanlı hat sanatı eserleri, sanatı Müze duvarlarının dışına taşımayı amaç edinmiş misyonu ve elli bini aşkın parçadan oluşan, dünyanın sayılı modern ve çağdaş sanat eserleri koleksiyonuna sahip Deutsche Bank’ın eserleriyle bir araya geldi. Habersiz Buluşma, Blind Date İstanbul sergisi, uluslararası çağdaş sanatçıların eserleriyle, ünlü hattatların 15. yüzyıla kadar uzanan eserlerini ilk defa bir araya getirdi. Her iki koleksiyonun sanatçıları arasında gerçekleştirilen sayısız eşleştirme, Batı ve Doğu arasındaki ilginç ilişkileri ve etkileyici karşılaşmaları ortaya koydu. Çırçırlı Ali ile Adolf Hölzel, Abdurrahman Efendi ile Ernst Wilhelm Nay, Hafız Osman ile Bruce Nauman, Abdülkadir Şükri ve Asta Gröting’in buluşmaları bunlara örnek teşkil ediyor. Sergi, Doğu ile Batı’nın belirgin özellikleri arasındaki sınırların gitgide belirsizleşmeye başladığı ve İstanbul’un Doğu ile Batı arasında bir köprü oluşturmaya her zamankinden daha hazır olduğu bir dönemde, zaman ve mekân kavramını aşarak birbiriyle iletişime geçen, birbirinin içinde eriyen farklı bakış açıları sundu. Serginin odak noktası, yalnızca Türkiye’deki çağdaş kültürel yönelimlere yeni bir bakış açısı getirmekle kalmadı, Deutsche Bank koleksiyonunun sahne arkasına da göz atmamızı sağladı. Klasik modern akımdan Hans Arp ve Wassily Kandinsky ile başlayıp, Willi Baumeister ya da Ernst Wilhelm Nay gibi 1950’li yılların İnformel akımının temsilcileriyle devam eden sergi, Imi Knoebel, Beat Zoderer ve Beatriz Milhazes’in eserleriyle günümüze kadar uzandı. Güncel sanattaki eğilimleri yansıtan ve 20. yüzyıl sanatında görülen soyut akımlar, eserlerin seçilmesinde asıl etkeni teşkil etti. Evrensel bir lisan olarak soyutluk konsepti, Deutsche Bank Koleksiyonu yapıtlarıyla Osmanlı hat sanatı arasında bir bağ görevi gördü, küresel kültürü çevreleyen klişelerin yanı sıra gerçeklik ile gerçekliğin yaygın düşünce kalıplarınca nasıl kurgulandığını gözler önüne serdi. Doğu ve Batı sanatının buluştuğu bu sergiye, ünlü sanatçıların Deutsche Bank koleksiyonunda yer alan heykelleri de eşlik etti. Topkapı Sarayı ve Türk ve İslam Eserleri Müzesi koleksiyonlarına ait, bugüne kadar hiç sergilenmemiş yazı kuşakları ise, serginin şüphesiz en çarpıcı eserleriydi.
Tags from this library: No tags from this library for this title.
    average rating: 0.0 (0 votes)
Item type Current location Home library Call number Status Date due Barcode
Books Books 5.ve 6.Kat
5. ve 6. Kat
Arter Kütüphanesi
ARS6 10 (Browse shelf) Available 300633

8 Eylül - 1 Kasım 2007

Deutsche Bank’ın sponsorluğuyla düzenlenen Habersiz Buluşma, Blind Date İstanbul adlı sergide Sakıp Sabancı Müzesi koleksiyonundaki Osmanlı hat sanatı eserleri, sanatı Müze duvarlarının dışına taşımayı amaç edinmiş misyonu ve elli bini aşkın parçadan oluşan, dünyanın sayılı modern ve çağdaş sanat eserleri koleksiyonuna sahip Deutsche Bank’ın eserleriyle bir araya geldi.

Habersiz Buluşma, Blind Date İstanbul sergisi, uluslararası çağdaş sanatçıların eserleriyle, ünlü hattatların 15. yüzyıla kadar uzanan eserlerini ilk defa bir araya getirdi. Her iki koleksiyonun sanatçıları arasında gerçekleştirilen sayısız eşleştirme, Batı ve Doğu arasındaki ilginç ilişkileri ve etkileyici karşılaşmaları ortaya koydu. Çırçırlı Ali ile Adolf Hölzel, Abdurrahman Efendi ile Ernst Wilhelm Nay, Hafız Osman ile Bruce Nauman, Abdülkadir Şükri ve Asta Gröting’in buluşmaları bunlara örnek teşkil ediyor.

Sergi, Doğu ile Batı’nın belirgin özellikleri arasındaki sınırların gitgide belirsizleşmeye başladığı ve İstanbul’un Doğu ile Batı arasında bir köprü oluşturmaya her zamankinden daha hazır olduğu bir dönemde, zaman ve mekân kavramını aşarak birbiriyle iletişime geçen, birbirinin içinde eriyen farklı bakış açıları sundu. Serginin odak noktası, yalnızca Türkiye’deki çağdaş kültürel yönelimlere yeni bir bakış açısı getirmekle kalmadı, Deutsche Bank koleksiyonunun sahne arkasına da göz atmamızı sağladı.

Klasik modern akımdan Hans Arp ve Wassily Kandinsky ile başlayıp, Willi Baumeister ya da Ernst Wilhelm Nay gibi 1950’li yılların İnformel akımının temsilcileriyle devam eden sergi, Imi Knoebel, Beat Zoderer ve Beatriz Milhazes’in eserleriyle günümüze kadar uzandı. Güncel sanattaki eğilimleri yansıtan ve 20. yüzyıl sanatında görülen soyut akımlar, eserlerin seçilmesinde asıl etkeni teşkil etti. Evrensel bir lisan olarak soyutluk konsepti, Deutsche Bank Koleksiyonu yapıtlarıyla Osmanlı hat sanatı arasında bir bağ görevi gördü, küresel kültürü çevreleyen klişelerin yanı sıra gerçeklik ile gerçekliğin yaygın düşünce kalıplarınca nasıl kurgulandığını gözler önüne serdi.

Doğu ve Batı sanatının buluştuğu bu sergiye, ünlü sanatçıların Deutsche Bank koleksiyonunda yer alan heykelleri de eşlik etti. Topkapı Sarayı ve Türk ve İslam Eserleri Müzesi koleksiyonlarına ait, bugüne kadar hiç sergilenmemiş yazı kuşakları ise, serginin şüphesiz en çarpıcı eserleriydi.

Click on an image to view it in the image viewer

This software was installed and implemented by Devinim Software Training Consulting using Koha.