Normal view MARC view ISBD view

Adı Konmamış = Unnamed / Nazan Azeri

Publisher: CDA Project General note: 22 Ekim-27 Kasım 2010General note: Nazan Azeri çocukların ilk çizdiği resimlerde yer alan evleri heykellere dönüştürerek, sanki her an kaldırılıp düzeltilmeyi bekleyen tepetaklak olmuş minik evlerden oluşan yerleştirmesi, videosu, resimleri, üzeri karalanmış fotoğrafları ve karalamalardan oluşturduğu desenleri ile disiplinler arasında dolaşan bir sergi gerçekleştiriyor. Giysileri/örtüleri anlam bozumuna uğratarak, örterek/karalayarak, çıkararak, sürükleyerek, ağaçlara asarak örtünün altındaki, mevcut sembolik düzenin ardında olanın izini sürüyor . Fotoğraf ve desenlerle oluşturduğu karalamalar geleneksel yazı resimlerlerdeki dinsel sembolik dili anlam bozumuna uğratıp arkasındaki ''boşluk''la bizi yüzleştiriyor. Kadın, sembolik düzenin içinde bir peçe, leke, bir boşluk, bir kayıp olarak göründüğünde görünürlük kazanabiliyor. Resimlerdeki birbiriyle çatışan direksiyonlarda merdiven eğimleri, geometrik olanla organik olanın,organikle inorganiğin yanyana kullanılması... Bunlar çok uçlarda gezinen anlayışların birarada söylendiği bir cümle formatı.Sergiyi Nazan Azeri çocukların ilk çizdiği resimlerde yer alan evleri heykellere dönüştürerek, sanki her an kaldırılıp düzeltilmeyi bekleyen tepetaklak olmuş minik evlerden oluşan yerleştirmesi, videosu, resimleri, üzeri karalanmış fotoğrafları ve karalamalardan oluşturduğu desenleri ile disiplinler arasında dolaşan bir sergi gerçekleştiriyor. Giysileri/örtüleri anlam bozumuna uğratarak, örterek/karalayarak, çıkararak, sürükleyerek, ağaçlara asarak örtünün altındaki, mevcut sembolik düzenin ardında olanın izini sürüyor . Fotoğraf ve desenlerle oluşturduğu karalamalar geleneksel yazı resimlerlerdeki dinsel sembolik dili anlam bozumuna uğratıp arkasındaki ''boşluk''la bizi yüzleştiriyor. Kadın, sembolik düzenin içinde bir peçe, leke, bir boşluk, bir kayıp olarak göründüğünde görünürlük kazanabiliyor. Resimlerdeki birbiriyle çatışan direksiyonlarda merdiven eğimleri, geometrik olanla organik olanın,organikle inorganiğin yanyana kullanılması... Bunlar çok uçlarda gezinen anlayışların birarada söylendiği bir cümle formatı.General note: İstanbul
Tags from this library: No tags from this library for this title.
    average rating: 0.0 (0 votes)
Item type Current location Home library Call number Status Date due Barcode
Catalogue 5.ve 6.Kat
5. ve 6. Kat
Arter Kütüphanesi
ARS6 10 (Browse shelf) Available 300719

22 Ekim-27 Kasım 2010

Nazan Azeri çocukların ilk çizdiği resimlerde yer alan evleri heykellere dönüştürerek, sanki her an kaldırılıp düzeltilmeyi bekleyen tepetaklak olmuş minik evlerden oluşan yerleştirmesi, videosu, resimleri, üzeri karalanmış fotoğrafları ve karalamalardan oluşturduğu desenleri ile disiplinler arasında dolaşan bir sergi gerçekleştiriyor. Giysileri/örtüleri anlam bozumuna uğratarak, örterek/karalayarak, çıkararak, sürükleyerek, ağaçlara asarak örtünün altındaki, mevcut sembolik düzenin ardında olanın izini sürüyor . Fotoğraf ve desenlerle oluşturduğu karalamalar geleneksel yazı resimlerlerdeki dinsel sembolik dili anlam bozumuna uğratıp arkasındaki ''boşluk''la bizi yüzleştiriyor. Kadın, sembolik düzenin içinde bir peçe, leke, bir boşluk, bir kayıp olarak göründüğünde görünürlük kazanabiliyor. Resimlerdeki birbiriyle çatışan direksiyonlarda merdiven eğimleri, geometrik olanla organik olanın,organikle inorganiğin yanyana kullanılması... Bunlar çok uçlarda gezinen anlayışların birarada söylendiği bir cümle formatı.Sergiyi Nazan Azeri çocukların ilk çizdiği resimlerde yer alan evleri heykellere dönüştürerek, sanki her an kaldırılıp düzeltilmeyi bekleyen tepetaklak olmuş minik evlerden oluşan yerleştirmesi, videosu, resimleri, üzeri karalanmış fotoğrafları ve karalamalardan oluşturduğu desenleri ile disiplinler arasında dolaşan bir sergi gerçekleştiriyor. Giysileri/örtüleri anlam bozumuna uğratarak, örterek/karalayarak, çıkararak, sürükleyerek, ağaçlara asarak örtünün altındaki, mevcut sembolik düzenin ardında olanın izini sürüyor . Fotoğraf ve desenlerle oluşturduğu karalamalar geleneksel yazı resimlerlerdeki dinsel sembolik dili anlam bozumuna uğratıp arkasındaki ''boşluk''la bizi yüzleştiriyor. Kadın, sembolik düzenin içinde bir peçe, leke, bir boşluk, bir kayıp olarak göründüğünde görünürlük kazanabiliyor. Resimlerdeki birbiriyle çatışan direksiyonlarda merdiven eğimleri, geometrik olanla organik olanın,organikle inorganiğin yanyana kullanılması... Bunlar çok uçlarda gezinen anlayışların birarada söylendiği bir cümle formatı.

İstanbul

Click on an image to view it in the image viewer

This software was installed and implemented by Devinim Software Training Consulting using Koha.