Normal view MARC view ISBD view

John Cage seçme yazılar / yayına hazırlayan ve çeviren Semih Fırıncıoğlu

By: Cage, John.
Publisher: İstanbul : Pan Yayıncılık , 2011Subject(s): Sanatçılar -- Sanat, MüzikGeneral note: “Sanatta 20. yüzyılın başlarında Avrupa'da Fütürizm ve Dada akımlarının yer almış olduğunu, resimde 19. yüzyılın son çeyreğinden başlayarak neredeyse on yılda bir yeni bir radikal akımın ortaya çıktığını, özellikle görsel sanatlarda son derece yoğun tartışmaların yer aldığını unutmamak gerekir. Genel olarak sanatlarda duy­gulandırma yerine düşündürme ve aydınlatma eğilimi öne çıkmaktadır. Akılda tut­mamız gereken bir şey de Cage'in doğduğu yıllarda olağanüstü bir dünya savaşının olup bittiği ve bestecilerinin birkaç yüzyıldır klasik batı müziğini tekelinde tutmuş olduğu Almanya'nın bu savaştan yenik çıktığıdır. Doğrudan müzik gelene­ğine baktığımızda da, aşağıda açıklamaya çalışacağım gibi, Cage geleneksel tonali­teye isyan ortamında (ve isyanın elebaşıları Stravinsky ve Schönberg'in Avrupa'dan kaçıp Amerika'ya geldiği dönemlerde) müzik yazıyor. Birçoğu gibi ben de Cage'i birinci dizisel müzik döneminin sonunda atılması anlaşılır bir adım olarak görüyo­rum. Farklı olan, Cage'in yerinde durmaması, bir değil art arda onlarca adım atmış olması ve kanımca birçok açıdan dünyanın hâlâ ulaşamadığı bir yerlere gitmesidir.” General note: Çağdaş Sanatta Müzik ve Ses Semineri – Rana Gediz İren
Tags from this library: No tags from this library for this title.
    average rating: 0.0 (0 votes)
Item type Current location Home library Call number Status Date due Barcode
Books Books Arter Kütüphanesi
Arter Kütüphanesi
Arter Kütüphanesi
709.2 CAG 2012 (Browse shelf) Available 102690

“Sanatta 20. yüzyılın başlarında Avrupa'da Fütürizm ve Dada akımlarının yer almış olduğunu, resimde 19. yüzyılın son çeyreğinden başlayarak neredeyse on yılda bir yeni bir radikal akımın ortaya çıktığını, özellikle görsel sanatlarda son derece yoğun tartışmaların yer aldığını unutmamak gerekir. Genel olarak sanatlarda duy­gulandırma yerine düşündürme ve aydınlatma eğilimi öne çıkmaktadır. Akılda tut­mamız gereken bir şey de Cage'in doğduğu yıllarda olağanüstü bir dünya savaşının olup bittiği ve bestecilerinin birkaç yüzyıldır klasik batı müziğini tekelinde tutmuş olduğu Almanya'nın bu savaştan yenik çıktığıdır. Doğrudan müzik gelene­ğine baktığımızda da, aşağıda açıklamaya çalışacağım gibi, Cage geleneksel tonali­teye isyan ortamında (ve isyanın elebaşıları Stravinsky ve Schönberg'in Avrupa'dan kaçıp Amerika'ya geldiği dönemlerde) müzik yazıyor. Birçoğu gibi ben de Cage'i birinci dizisel müzik döneminin sonunda atılması anlaşılır bir adım olarak görüyo­rum. Farklı olan, Cage'in yerinde durmaması, bir değil art arda onlarca adım atmış olması ve kanımca birçok açıdan dünyanın hâlâ ulaşamadığı bir yerlere gitmesidir.”

Çağdaş Sanatta Müzik ve Ses Semineri – Rana Gediz İren

Click on an image to view it in the image viewer

This software was installed and implemented by Devinim Software Training Consulting using Koha.