Normal view MARC view ISBD view

Kulakdavulunun eğrisi / Ali Akay

Publisher: İstanbul : Belge Yayınları, 2017ISBN: 9789753447546.DDC classification: 701
Contents:
Kulakdavulunun aşağıdan yukarıya ve içeriden dışarıya doğru hareketi dikey değildir; tıpkı Foucault Sarkacı'nın yapısında olduğu gibi mekân genişlemektedir bu şekilde. Titreşimlerin etkisi yayıldıkça olmayan sesler ortaya çıkar; duyulmayanlar duyulur hale gelir, titreşimin yeğinliğinde bir artma hissedilir. Sanki seslerin titreşimi sayesinde mekân genişlemiş, daha fazla nefes içeri girmiştir. Nefes alıp verme işleminde göğüs kafesi nasıl şişip iniyorsa mekân da titreşimler sayesinde genişlermişçesine bir duyuma açılmaktadır. Kuşlarda gözlemlendiği gibi, iletişimin inceliği kulakdavulunun eğri olmasından kaynaklanır. O halde kulakdavulu şaşıdır. Burada sanatçının yaptığı mekânı şaşılaştırmak, sesleri bükmek bu şekilde de felsefi eğiği hızlandırarak dışarıdan gelen sesi içeriye, içerinin etkisini de dışarıya vermektir. Tıpkı eğilen mekân kendi içini dışarıya taşırabileceği gibi Panthéon (Sarkis'in sergisinin gerçekleştirildiği Fransa'daki abidevi yapı) da sanatçının kulakdavulu sayesinde eğimini mekâna verir. Sınır burada sonsuzluğa doğru bir açılım yapmakta, kenarlar merkeze doğru kayarken, merkez de kendisini dışarıya taşırabilmektedir.
Tags from this library: No tags from this library for this title.
    average rating: 0.0 (0 votes)
Item type Current location Home library Call number Status Date due Barcode
Books Books Arter Kütüphanesi
Arter Kütüphanesi
Arter Kütüphanesi
701 AKA 2017 (Browse shelf) Available 104244

Kulakdavulunun aşağıdan yukarıya ve içeriden dışarıya doğru hareketi dikey değildir; tıpkı Foucault Sarkacı'nın yapısında olduğu gibi mekân genişlemektedir bu şekilde. Titreşimlerin etkisi yayıldıkça olmayan sesler ortaya çıkar; duyulmayanlar duyulur hale gelir, titreşimin yeğinliğinde bir artma hissedilir. Sanki seslerin titreşimi sayesinde mekân genişlemiş, daha fazla nefes içeri girmiştir. Nefes alıp verme işleminde göğüs kafesi nasıl şişip iniyorsa mekân da titreşimler sayesinde genişlermişçesine bir duyuma açılmaktadır. Kuşlarda gözlemlendiği gibi, iletişimin inceliği kulakdavulunun eğri olmasından kaynaklanır. O halde kulakdavulu şaşıdır. Burada sanatçının yaptığı mekânı şaşılaştırmak, sesleri bükmek bu şekilde de felsefi eğiği hızlandırarak dışarıdan gelen sesi içeriye, içerinin etkisini de dışarıya vermektir. Tıpkı eğilen mekân kendi içini dışarıya taşırabileceği gibi Panthéon (Sarkis'in sergisinin gerçekleştirildiği Fransa'daki abidevi yapı) da sanatçının kulakdavulu sayesinde eğimini mekâna verir. Sınır burada sonsuzluğa doğru bir açılım yapmakta, kenarlar merkeze doğru kayarken, merkez de kendisini dışarıya taşırabilmektedir.

Click on an image to view it in the image viewer

This software was installed and implemented by Devinim Software Training Consulting using Koha.