Normal view MARC view ISBD view

Göçebe Bakış = The Roving Eye : Güneydoğu Asya'dan Çağdaş Sanat = Contemporary Art from Southeast Asia / küratör = curator Iola Lenzi

Publisher: İstanbul : Arter, 18 Eylül 2014 - 4 Ocak 2015 | 18 September - 4 January 2015Subject(s): Sergiler -- Afiş -- Göçebe Bakış -- Arter İstiklal - İletişim - Medya ve Pazarlama - Sergi görsel kimliği | Exhibition -- Poster -- Arter İstiklal - Communication - Media and Marketing - Exhibition visual identityOnline resources: Göçebe Bakış : Güneydoğu Asya'dan Çağdaş Sanat - Afiş / The Roving Eye : Contemporary Art from Southeast Asia - Poster General note: Göçebe Bakış, Güneydoğu Asya bölgesindeki çağdaş sanat üretimine odaklanan bir grup sergisiydi. Endonezya, Tayland, Filipinler, Singapur, Myanmar, Kamboçya, Vietnam ve Malezya'dan 36 sanatçının 40'tan fazla yapıtının yer aldığı serginin küratörlüğünü, bölgenin sanatı üzerine çalışmalar yürüten Iola Lenzi üstlendi. Bölgenin sanatsal üretiminde sıklıkla yer alan biçimlere, malzemelere, kavramsal yöntemlere ve estetik kodlara yer veren sergi, aynı zamanda bölgenin güncel kültürüne ve Güneydoğu Asya toplumlarında ayrışmalara neden olan gerilimlere dair eleştirel bir bakış öneriyordu. Sergi özellikle bölgenin çağdaş sanat üretiminde merkezi önem taşıyan "birey" ve "toplum" kavramlarına ilişkin çoklu bakış açılarını tartışmaya açmayı amaçlıyordu. Böylelikle, bölgenin sanatında 1970'li yıllardan bu yana gelişen sanatçının çoklu perspektifleri aynı anda benimseyebilmesine yönelik kendine özgü bir dünyaya bakış biçiminin altını çizdi. Sergide, bir bölümü bu sergi için özel olarak üretilmiş olan yerleştirmeler, videolar, ses işleri, fotoğraflar ve performanslar yer aldı. Göçebe Bakış aynı zamanda, Güneydoğu Asya'nın çağdaş sanat üretiminde önemli bir yeri olan etkileşime ve katılıma açık yapıtları izleyicilerin deneyimine açtı.General note: The Roving Eye: Contemporary Art from Southeast Asia was a group exhibition that presented more than 40 works by 36 of Southeast Asia's most innovative contemporary artists from Indonesia, Thailand, the Philippines, Singapore, Myanmar, Cambodia, Vietnam and Malaysia. The exhibition was curated by Iola Lenzi, a researcher and critic focusing on Southeast Asian contemporary art. As well as introducing forms, materials, conceptual methodologies, and aesthetic codes commonly featured in the artistic production of the region, the exhibition aimed to offer critical insights into today's regional culture and the many tensions cleaving the societies of Southeast Asia. In particular, The Roving Eye argued multiple points of view on self and society as a central canon of Southeast Asian contemporary art. The exhibition thus emphasized this particular way of looking at the world that has evolved in the region from the 1970s on whereby the artist usually engages multiple positions and viewpoints. Placing particular emphasis on works that embrace experience, interactivity and participation, The Roving Eye featured installations, videos, sound pieces, photography and performances, a number of which were especially commissioned for the exhibition.
Contents:
Alwin Reamillo Araya Rasdjarmrearnsook Aung Ko Aung Myint Bui Cong Khanh Chris Chong Chan Fui Dinh Q. Le Duto Hardono FX Harsono Heri Dono Isabel & Alfredo Aquilizan Ise Roslisham Jakkai Siributr Jason Lim Josephine Turalba Krisna Murti Lee Wen Luong Hue Trinh & Nguyen Xuan Son Manit Sriwanichpoom Melati Suryodarmo Mella Jaarsma Michael Shaowanasai Nguyen Van Cuong Restu Ratnaningtyas Srey Bandaul Sutee Kunavichayanont Tawatchai Puntusawasdi Tay Wei Leng Vasan Sitthiket Vertical Submarine Vu Dan Tan Yee I-Lann
Tags from this library: No tags from this library for this title.
    average rating: 0.0 (0 votes)
Item type Current location Home library Call number Status Date due Barcode
Poster Arter Kütüphanesi
Arter Kurum Arşivi
Arter Kütüphanesi
GOC 0001 (Browse shelf) Available 400098

Göçebe Bakış, Güneydoğu Asya bölgesindeki çağdaş sanat üretimine odaklanan bir grup sergisiydi. Endonezya, Tayland, Filipinler, Singapur, Myanmar, Kamboçya, Vietnam ve Malezya'dan 36 sanatçının 40'tan fazla yapıtının yer aldığı serginin küratörlüğünü, bölgenin sanatı üzerine çalışmalar yürüten Iola Lenzi üstlendi.

Bölgenin sanatsal üretiminde sıklıkla yer alan biçimlere, malzemelere, kavramsal yöntemlere ve estetik kodlara yer veren sergi, aynı zamanda bölgenin güncel kültürüne ve Güneydoğu Asya toplumlarında ayrışmalara neden olan gerilimlere dair eleştirel bir bakış öneriyordu. Sergi özellikle bölgenin çağdaş sanat üretiminde merkezi önem taşıyan "birey" ve "toplum" kavramlarına ilişkin çoklu bakış açılarını tartışmaya açmayı amaçlıyordu. Böylelikle, bölgenin sanatında 1970'li yıllardan bu yana gelişen sanatçının çoklu perspektifleri aynı anda benimseyebilmesine yönelik kendine özgü bir dünyaya bakış biçiminin altını çizdi.

Sergide, bir bölümü bu sergi için özel olarak üretilmiş olan yerleştirmeler, videolar, ses işleri, fotoğraflar ve performanslar yer aldı. Göçebe Bakış aynı zamanda, Güneydoğu Asya'nın çağdaş sanat üretiminde önemli bir yeri olan etkileşime ve katılıma açık yapıtları izleyicilerin deneyimine açtı.


The Roving Eye: Contemporary Art from Southeast Asia was a group exhibition that presented more than 40 works by 36 of Southeast Asia's most innovative contemporary artists from Indonesia, Thailand, the Philippines, Singapore, Myanmar, Cambodia, Vietnam and Malaysia. The exhibition was curated by Iola Lenzi, a researcher and critic focusing on Southeast Asian contemporary art.

As well as introducing forms, materials, conceptual methodologies, and aesthetic codes commonly featured in the artistic production of the region, the exhibition aimed to offer critical insights into today's regional culture and the many tensions cleaving the societies of Southeast Asia. In particular, The Roving Eye argued multiple points of view on self and society as a central canon of Southeast Asian contemporary art. The exhibition thus emphasized this particular way of looking at the world that has evolved in the region from the 1970s on whereby the artist usually engages multiple positions and viewpoints.

Placing particular emphasis on works that embrace experience, interactivity and participation, The Roving Eye featured installations, videos, sound pieces, photography and performances, a number of which were especially commissioned for the exhibition.

Alwin Reamillo
Araya Rasdjarmrearnsook
Aung Ko
Aung Myint
Bui Cong Khanh
Chris Chong Chan Fui
Dinh Q. Le
Duto Hardono
FX Harsono
Heri Dono
Isabel & Alfredo Aquilizan
Ise Roslisham
Jakkai Siributr
Jason Lim
Josephine Turalba
Krisna Murti
Lee Wen
Luong Hue Trinh & Nguyen Xuan Son
Manit Sriwanichpoom
Melati Suryodarmo
Mella Jaarsma
Michael Shaowanasai
Nguyen Van Cuong
Restu Ratnaningtyas
Srey Bandaul
Sutee Kunavichayanont
Tawatchai Puntusawasdi
Tay Wei Leng
Vasan Sitthiket
Vertical Submarine
Vu Dan Tan
Yee I-Lann

This software was installed and implemented by Devinim Software Training Consulting using Koha.