Artun, Ali

Sanatın iktidarı : 1917 devrimi avangard sanat ve müzecilik / - İstanbul : İletişim ; 2019.

12 Sunuş / Müze ve Devrim -- 13 Modernleşme / Müzeleşme -- 13 St. Petersburg’un İmparatorluk Müzeleri -- 13 Kunstkamera -- 15 Ermitaj -- 18 Rus Devlet Müzesi -- 19 Akademi Müzesi -- 19 Moskova’nın Entelektüel Müzeleri -- 20 Tretyakov ve Rus Razlizmi -- 22 Şukin, Morozov ve Fransız Modernizmi -- 23 Puşkin Müzesi -- 25 Malikâne Müzeleri -- 29 Devrim Öncesinde Rus Avangardı -- 29 Artel, Abramtsevo Kolonileri ve Rus Sosyal Realizmi -- 32 Sosyal Realizm, Anarşizm, Komünizm -- 34 Sanat Dünyası Cemiyeti ve Rus Modernizmi -- 39 Rus Avangardının Karakteristikleri -- 42 Rus Avangardı ve Ötekiler -- 48 Avangardın Sahnesi -- 51Avangardın İki Kurucusu ve Soyut Sanatın Mucitleri -- 53 Maleviç ve Metafizik Olarak Sanat -- 59 Tatlin ve Üretim Olarak Sanat -- 65 1917 Ekim Devrimi, Rus Avangardı ve Müzeler -- 66 Sanatın ve Siyasetin Devrimi -- 68 Süpermatizm - Komünizm -- 75 El Lissitzki ve Süpermatizm -- 79 Konstrüktivizm ve Devrim -- 80 Üretimin Makineleri -- 83 Tektonika - Konstruksiya - Faktura -- 84 Sergey Tretyakov, Walter Benjamin ve “Üretici Olarak Yazar” -- 87 Üretimin Dili - Tasarım -- 90 Ütopya ve Mimarlık -- 95 Tiyatro Olarak Kent -- 98 Hakikat Sineması -- 105 Avangardın Devrimci Sanat Düzeni -- 110 Proletkült -- 113 Avangard Müzeler -- 116 Sanatsal Kültür ve Pentür Kültürü Müzeleri -- 122 Sanatsal Kültür Enstitüleri -- 124 Vitebesk Sol - Kanat Modern Sanat Müzesi ve Yeni Sanat Birliği -- 128 İmparatorluk Dönemi Koleksiyonlarının Korunması ve Müzeleştirilmesi -- 130 Proleter Müzeleri -- 132 Tarih ve Gündelik Yaşam Müzeleri -- 134 Müzeye Dönüşen Sergiler -- 135 Avangard Sergiler -- 139 Tiyatro ve Mimarlık Olarak Müze -- 140 ‘Marksist’ Propaganda Sergileri -- 147 Devletin ve Realizmin Egemenleşmesi -- 149 “Sosyal Reazlizm”in Restorasyonu -- 153 Realist Sapma, Maleviç ve Tatlin -- 158 Realizmin Resmîleşmes

9789750518669

--Sanat, Rusya 20.yy, Estetik, Tarih, Müze

701 / ART 2019