Normal view MARC view ISBD view

Haset, Husumet, Rezalet = Envy, Enmity, Embarrassment / küratör = curator Emre Baykal

Publisher: İstanbul : Arter, 24 Ocak - 7 Nisan 2013 | 24 January - 7 April 2013Subject(s): Sergiler -- Haset Husumet Rezalet -- Rehber -- Arter İstiklal - İletişim - Medya ve Pazarlama - Sergi görsel kimliği | Exhibition -- Guide -- Arter İstiklal - Communication - Media and Marketing - Exhibition visual identityOnline resources: Haset, Husumet, Rezalet - Rehber | Envy, Enmity, Embarrassment - Guide General note: Haset, Husumet, Rezalet, yeni üretimlere odaklanan ve Arter'in programında her yıl bir yenisi gerçekleştirilecek bir dizi olarak kurgulanan sergilerin ikincisiydi. Sergi başlığında bir araya getirilen üç kavram, toplumsal, kültürel ve siyasi belleğin bugünün içinden bir bakışla sanat diline aktarımı için anahtar kelimeler olarak kullanılıyor ve davet edilen sanatçıların yeni işleri için düşünsel bir süreç öneriyordu. Sergi, birbirinin öncesi, sonrası, tamamlayıcıları (veya sonuçları) olarak burada birlikte anılan bu üçlüyü geniş bir perspektif içinde araştırmayı ve siyasi ve toplumsal şiddetten medyaya; kariyerist kaygı ve hırslardan cinsiyet politikalarına; "dostluk", "dayanışma" potansiyellerinden "yıkıcı", "saldırgan" itkilere uzanan farklı bağlamları bu araştırmanın kapsamında tutmayı hedefliyordu. Haset, Husumet, Rezalet, bireyler ve toplumlar arasındaki düşmanlık ve kavganın giderek körüklenip savaşın evrenselleştirildiği bir dünyada, "dostluk", "dayanışma" ve "birlikte varolma" kadar "düşmanlık", "bencil bir güç istenci" ve "ayrımcılık" potansiyellerini nasıl birlikte üretip varettiğimizi sorguluyordu. Bir yandan hepimizin paylaştığı ortak bir yakın tarihi –kısmen de olsa– yeniden ziyaret ederken; başkaları için olduğu gibi kendimiz için de yıkıcı, başkalarına göstermekten çekindiğimiz gibi kendimize de itiraf edemediğimiz, sessiz bırakmayı tercih ettiğimiz olumsuz duyguları ve bunlara ilişkin travmaları da mesele ediniyordu.General note: Envy, Enmity, Embarrassment was the second in the exhibition series that focuses on new productions scheduled to take place annually in Arter's programme. The three terms brought together in the title of the exhibition are used as keywords for expressing social, cultural and political memory within contemporary artistic discourse and initiate an intellectual process resulting in the creation and production of a series of new works. The exhibition aimed to explore these three interconnected concepts that precede, follow and complete each other in a broad web of causality, in a wide perspective that incorporates diverse contexts ranging from political and social violence to the media; from careerist concerns and ambitions to gender politics; from potentialities of "friendship" and "solidarity" to "aggressive" and "destructive" drives. In a world where hostility and conflicts between individuals and nations are deliberately provoked and war has become universalised, Envy, Enmity, Embarrassment questioned the capacity of mankind to nourish and stage prospects of "friendship", "solidarity" and "co-existence" as well as "hostility", "greed for power" and "discrimination". While revisiting—although partially—the recent collective history, the exhibition explored destructive feelings—which we cautiously conceal and keep silenced as they are harmful not only to others but also to ourselves—as well as the traumas associated with them.
Contents:
Selim Birsel Hera Büyüktaşçıyan CANAN Aslı Çavuşoğlu Merve Ertufan & Johanna Adebäck Nilbar Güreş Berat Işık Şener Özmen Yusuf Sevinçli Erdem Taşdelen Hale Tenger Mahir Yavuz
Tags from this library: No tags from this library for this title.
    average rating: 0.0 (0 votes)
Item type Current location Home library Call number Status Date due Barcode
Exibition Guide Arter Kütüphanesi
Arter Kurum Arşivi
Arter Kütüphanesi
HAS 0001 (Browse shelf) Available 400061

Haset, Husumet, Rezalet, yeni üretimlere odaklanan ve Arter'in programında her yıl bir yenisi gerçekleştirilecek bir dizi olarak kurgulanan sergilerin ikincisiydi. Sergi başlığında bir araya getirilen üç kavram, toplumsal, kültürel ve siyasi belleğin bugünün içinden bir bakışla sanat diline aktarımı için anahtar kelimeler olarak kullanılıyor ve davet edilen sanatçıların yeni işleri için düşünsel bir süreç öneriyordu. Sergi, birbirinin öncesi, sonrası, tamamlayıcıları (veya sonuçları) olarak burada birlikte anılan bu üçlüyü geniş bir perspektif içinde araştırmayı ve siyasi ve toplumsal şiddetten medyaya; kariyerist kaygı ve hırslardan cinsiyet politikalarına; "dostluk", "dayanışma" potansiyellerinden "yıkıcı", "saldırgan" itkilere uzanan farklı bağlamları bu araştırmanın kapsamında tutmayı hedefliyordu.

Haset, Husumet, Rezalet, bireyler ve toplumlar arasındaki düşmanlık ve kavganın giderek körüklenip savaşın evrenselleştirildiği bir dünyada, "dostluk", "dayanışma" ve "birlikte varolma" kadar "düşmanlık", "bencil bir güç istenci" ve "ayrımcılık" potansiyellerini nasıl birlikte üretip varettiğimizi sorguluyordu. Bir yandan hepimizin paylaştığı ortak bir yakın tarihi –kısmen de olsa– yeniden ziyaret ederken; başkaları için olduğu gibi kendimiz için de yıkıcı, başkalarına göstermekten çekindiğimiz gibi kendimize de itiraf edemediğimiz, sessiz bırakmayı tercih ettiğimiz olumsuz duyguları ve bunlara ilişkin travmaları da mesele ediniyordu.



Envy, Enmity, Embarrassment was the second in the exhibition series that focuses on new productions scheduled to take place annually in Arter's programme. The three terms brought together in the title of the exhibition are used as keywords for expressing social, cultural and political memory within contemporary artistic discourse and initiate an intellectual process resulting in the creation and production of a series of new works. The exhibition aimed to explore these three interconnected concepts that precede, follow and complete each other in a broad web of causality, in a wide perspective that incorporates diverse contexts ranging from political and social violence to the media; from careerist concerns and ambitions to gender politics; from potentialities of "friendship" and "solidarity" to "aggressive" and "destructive" drives.

In a world where hostility and conflicts between individuals and nations are deliberately provoked and war has become universalised, Envy, Enmity, Embarrassment questioned the capacity of mankind to nourish and stage prospects of "friendship", "solidarity" and "co-existence" as well as "hostility", "greed for power" and "discrimination". While revisiting—although partially—the recent collective history, the exhibition explored destructive feelings—which we cautiously conceal and keep silenced as they are harmful not only to others but also to ourselves—as well as the traumas associated with them.

Selim Birsel
Hera Büyüktaşçıyan
CANAN
Aslı Çavuşoğlu
Merve Ertufan & Johanna Adebäck
Nilbar Güreş
Berat Işık
Şener Özmen
Yusuf Sevinçli
Erdem Taşdelen
Hale Tenger
Mahir Yavuz

This software was installed and implemented by Devinim Software Training Consulting using Koha.